ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نقش بی‌بدیل بانوان درعرصه کارآفرینی:

0
مشاور وزیر کار در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد؛

نقش بی‌بدیل بانوان درعرصه کارآفرینی/باور غلط محدودیت اجتماعی زنان.

مشاور وزیر کار در امور بانوان،با انتقاد از محدود کردن نقش زنان در جامعه ، نقش بانوان در کارآفرینی را قابل تامل عنوان کرد وگفت:کارآفرینی زنان می‌تواند باور محدودیت اجتماعی آنها را تغییر دهد.

وحیده نگین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اهمیت کارآفرینی بانوان گفت: ایجاد تفکر کارآفرینی و ورود به کسب‌وکار در میان زنان، به ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی باعث می‌شود این قشر از جامعه با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و تمرکز بر دانش و مهارت تخصصی دانشگاهی و ایجاد کسب‌وکار فردی یا گروهی در رشته تخصصی، افرادی خلاق، نوآور و کارآفرین شوند و خود را باور کنند.

وی «کارآفرینی» را فرآیندی پیچیده‌ توصیف کرد و افزود: عوامل متعدد شخصیتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… در کارآفرینی تاثیرگذار هستند و شاید همین پیچیدگی و ناهمواری توجیه‌کننده میزان قابل‌تامل عدم حضور گسترده بانوان در عرصه کارآفرینی باشد.

 به گفته وی، عکس‌العمل‌های منفی اجتماعی یعنی نگرش منفی به‌ضرورت ایفای نقش اجتماعی از سوی زن و ارائه تعریفی مشخص از او و محصور کردن وظایفش در امور خانه‌داری، همسرداری و بچه‌داری از دلایل اولیه‌ای است که موجب برخوردها، مخالفت‌ها و ممانعت‌های حضور اجتماعی زن می‌شود.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه بدون شک وظایف بانوان در خانه ارزشمند است، تصریح کرد: اما محدود کردن نقش زنان و انکار توانایی‌های دیگر آن‌ها نیز باوری اشتباه است و چنین نگرشی به نقش اجتماعی زنان قابل باور نیست و توان مدیریت و مسئولیت‌پذیری او را زیر سوال می‌برد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارآفرینی زنان و موفقیت آنها می‌تواند باور محدود کردن زنان در اجتماع  را تغییر دهد به الزامات توسعه کارآفرینی در بین بانوان اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش بی‌بدیل و غیرقابل‌انکار زنان به‌عنوان حامی و پشتیبان جریان اشتغال و توسعه پایدار، باید تشویق و حمایت از کارآفرینی زنان، فراهم کردن فرصت‌های آموزشی، ارتقای مهارت‌های شغلی بانوان کارآفرین، ایجاد فرصت‌های عرضه تولیدات و خدمات و بازاریابی و امکان بهره‌مندی آنان از منابع و تسهیلات مالی و اعتباری به‌عنوان بخشی از راهکارهای موثر تقویت و حمایت از زنان کارآفرین در کشور مدنظر قرار بگیرد.

منبع : http://www.mehrnews.com/news/3817201

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار