ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشسته‌ها امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟

0

اعتبارات هزینه‌ای یاجاری دولت درسال ۱۳۹۵ باافزایشی۱۲٫۸ درصدی،به ۱۹۷۲ هزارمیلیارد ریال رسید.

تعداد مستمری‌بگیران و بازنشستگان در ایران به آستانه ۵ میلیون نفر رسید.

زهرا علی اکبری: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در حال حاضر ۴ میلیون و ۴۹۱ هزار بازنشسته کشوری و لشگری و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در ایران در حال دریافت حقوق بازنشستگی هستند.

بر این اساس، طبق آمارهای ارائه شده اعتباری مورد نیاز برای پرداخت حقوق بازنشستگی و مستمری به این افراد در بودجه جاری کشور ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان لحاظ شده است. این رقم ۱۷٫۴ درصد از اعتبارات هزینه‌ای (جاری) دولت را از آن خود می‌کند. بخشی از این افراد از بودجه عمومی دولت و بخشی از تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی حقوق خود را دریافت می‌کنند. بخش مهمی از بازنشستگان در ایران به دلیل عدم تکافوی حقوق دریافتی‌شان مجبورند در سال‌های پس از بازنشستگی نیز مشغول به کار شوند؛ این در حالی است که مشخصه ایام بازنشستگی همان‌گونه که از نامش پیداست، فراغت از کار است. اشتغال مجدد بازنشستگان یکی از دلایل بحرانی‌تر شدن بازار کار در ایران است؛ چراکه با وجود نرخ بالای بیکاری، بازنشستگی به معنای خروج کارکنان از بازار کار نیست.
بر اساس این گزارش، شمار افرادی که از صندوق‌های بازنشستگی کشوری حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند، یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر و تعداد کسانی که از صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح حقوق می‌گیرند، ۶۵۸ هزار نفر تخمین زده است. بررسی‌ها نشان می دهد شمار کسانی که از صندوق تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند، ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار نفر و کسانی که از سایر صندوق‌های بازنشستگی حقوق می‌گیرند ۲۰۰ هزار نفر است.
بر این اساس ۳ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۸۸ نفر نیز تعداد حقوق‌بگیران در حال کار در دستگاه‌های اجرایی دولتی را تشکیل می‌دهند.
در کل ۶۱٫۶ درصد از بودجه جاری کشور صرف پرداخت هزینه‌های پرسنلی کارکنان دولت اعم از حقوق، بیمه، ایاب و ذهاب و تغذیه کارکنان و همچنین پرداخت حقوق به بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی می‌شود.
جدیدترین آمار در زمینه شمار کارکنان دولت و بازنشستگان و مستمری بگیران به پایان سال ۱۳۹۳ مربوط است. اعتبارات هزینه‌ای یا جاری دولت در سال ۱۳۹۵ با افزایشی ۱۲٫۸ درصدی از رقم ۱۷۴۷ هزار میلیارد ریال به ۱۹۷۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

منبع : http://www.khabaronline.ir/detail/598610

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار