ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسویی دولت ومجلس در دفاع از لایحه اصلاح قانون کار:

0

یک فعال کارگری مطرح کرد؛

همسویی دولت ومجلس در دفاع از لایحه اصلاح قانون کار/ مقاومت جمعی کارگران چاره ساز است.

ایلنا: یک فعال کارگری معتقد است درحالیکه هم دولت و هم مجلس موافق اصلاح قانون کار هستند، تنها مقاومت جمعی کارگران می‌تواند موجب استرداد لایحه اصلاح قانون کار شود.

«حسین اکبری»، فعال کارگری در گفتگو با ایلنا در ارتباط با لایحه اصلاح قانون کار اظهار داشت: در ارتباط با قانون کار، چند رویکرد اصلی در سطح جامعه وجود دارد.

وی افزود: دیدگاهی معتقد است ایران با هدف روان سازی روابط بین‌المللی، ناچار به پذیرش مقاوله‌نامه‌های بین المللی است و به این ترتیب می‌خواهد زمینه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند. این دیدگاه لازم می داند بخشی از قوانین را که سختگیرانه و مزاحم است، حذف شود و بالطبع هم طرفداران این دیدگاه از حذف جنبه‌های حمایتی قانون کار مانند مواد ۷، ۱۰ و ۲۱ حمایت می‌کنند.

اکبری ادامه داد: این دیدگاه حامیانی در دولت و مجلس دارد و اگر تا کنون تعلل کرده اند و آشکارا شمشیر را از رو نبسته اند، ریشه در سیاست کاری‌ها و البته اعتراضات کارگران دارد.

این فعال کارگری در ادامه گفت: دیدگاه بعد متعلق به کسانی است که می‌گویند قانون کار از اول هم درست نبوده و صد درصد به سود کارگران تدوین شده و بنابراین، مانع کسب و کار است. این دیدگاه برای این که خیلی هم غیرموجه جلوه نکند، گاهی انتقاداتی هم به فصل ششم قانون کار و بحث تشکل‌ها وارد می‌کند، این دیدگاه صد درصد موافق اصلاح است و بین سرمایه‌داران بخش خصوصی طرفدار دارد.

اکبری ادامه داد: دیدگاه دیگری هم هست که معتقد است اگر قرار است تغییری صورت بگیرد باید به گونه‌ای باشد که امکانات روابط کار را از دست ندهند. این دیدگاه در قبال برخی از مواد لایحه صراحت کافی ندارند. طرفداران این دیدگاه از خیلی وقت پیش زمینه سازی کرده اند و در جهت انطباق ظاهری با برخی الزامات، به سوی ایجاد اتحادیه های از بالا ساخته رفته اند.

اصلاح قانون کار آری، لایحه اصلاحی هرگز

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: یک دیدگاهی هم  در بین فعالین تشکل های صنفی و کارگری هست که ضمن انتقادات جدی به قانون کار و ناکارآمد خواندن آن، همین قانون فعلی را در مواردی با منافع کارگران همسو می‌داند این دیدگاه خواهان اصلاح قانون کار است و علاوه بر این یک مطالبه اصلی دیگر هم دارد و آن، اجرای ظرفیت‌های مثبت مغفول مانده قانون است. این دیدگاه، یک شعار کلیدی دارد: اصلاح قانون کار آری، لایحه اصلاحی هرگز.

اکبری در ادامه اظهار داشت: وزارت کار  حامی لایحه اصلاح قانون کار است، چرا که علیرغم همه فشارها هیچ تلاشی برای بازپس‌گیری آن نکرده‌است.

وی افزود: در مجلس هم طرفداران این لایحه بسیار است. و اگر در حال حاضر تردیدهایی در مورد به بحث گذاشتن این موضوع دارند، بخشی از آن مربوط به ملاحظات سیاسی است و بخشی هم به مقاومت های کارگران برمی‌گردد.

این فعال کارگری در پاسخ به این پرسش که پایان کار را چگونه ارزیابی می کنید و آیا امکان بازگشت لایحه از مجلس وجود دارد یا خیر، گفت: اگر کارگران و نمایندگان آنها در همین تشکل‌های رسمی، فشار بر دولت و مجلس را افزایش دهند، طبیعتا این لایحه باید برگردد.

وی تصریح کرد: همه چیز بستگی به موازنه قدرت میان کارگران و طرف مقابل دارد. به هرحال باید بگوییم همین فشارها تا کنون مانع شده که لایحه در صحن علنی مجلس، مطرح نشود.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار