ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دست‌اندازی به قانون کار به بهانه اصلاح:

0
 معاون دبیرکل خانه کارگر:

۱۲ میلیون کارگر مشمول قانون کار در کشور وجود دارد/ دست‌اندازی به قانون کار به بهانه اصلاح.

معاون امور اعضاء دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه چندین مرتبه پس از تصویب قانون کار تلاش شده تا به بهانه اصلاح دست‌اندازی‌هایی به آن صورت بگیرد، گفت: حدود ۱۲ میلیون کارگر مشمول قانون کار در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز نصیری ظهر امروز در کنگره و برنامه‌های خانه کارگر آذربایجان‌شرقی با قدردانی از برپایی باشکوه کنگره خانه کارگر تبریز و حضور گسترده کارگران در این مراسم اظهار داشت: خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با داشتن بیش از ۲ میلیون نفر عضو بزرگ‌ترین تشکل غیردولتی در کشور است.

وی با بیان اینکه مطابق اساسنامه و مرامنامه خانه کارگر، پیگیری حقوق صنفی کارگران یکی از اهداف کلان خانه کارگر به شمار می‌رود، گفت: مطابق آمار حدود ۱۲ میلیون نفر کارگر مشمول قانون کار در کشور وجود دارد که دفاع از حقوق این قشر یکی از اولویت‌های خانه کارگر بوده و بر همین اساس تلاش داشته تا در مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی از جمله شوراهای اسلامی شهر، مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت نمایندگانی داشته  باشد و در سایه حضور این نمایندگان که به توصیه شهید بزرگوار بهشتی افرادی تشنه خدمت و نه شیفته قدرت بودند قانون کار جمهوری اسلامی ایران تصویب و در ادامه حراست شود.

معاون دبیر کل خانه کارگر با بیان اینکه چندین مرتبه پس از تصویب قانون کار تلاش شده تا به بهانه اصلاح دست‌اندازی‌هایی به آن صورت بگیرد، افزود: هر تغییر و اصلاحی در قانون کار باید به سمت ارتقاء حمایت از نیروی کار بوده و نه در راستای تقلیل آن حرکت کند که خوشبختانه خانه کارگر به پشتوانه کارگران در دفاع از این قانون پیشتاز بوده است.

نصیری به موضوع جایگاه سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: چارچوبه سازمان تأمین اجتماعی بر اساس حق بیمه نسل قبلی و فعلی کارگران و بازنشستگان و نیز کارفرمایان شکل گرفته و اموال این سازمان حق‌الناس تلقی می‌شود اما با این وجود متاسفانه هنوز شاهد هستیم در مراجع تصمیم‌گیری برخی تصورشان به غلط این است که تأمین اجتماعی از خزانه دولتی بهره‌مند است.

وی به تلاش وزارت بهداشت درمان و آموزش و کمیسیون بهداشت در ادوار مختلف برای تجمیع بیمه  ها و جداسازی بخش درمان تامین اجتماعی  اشاره کرد و گفت: این اقدام که از نگاه نادرستی نشأت می‌گیرد و خانه کارگر حسب وظیفه‌ای که دارد تلاش کرده از این اقدام نمایندگان مجلس و مراجع دولتی جلوگیری کند.

نصیری حضور افراد شاخص از جامعه کارگری را در مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای دفاع از حقوق کارگران بسیار موثر خواند و گفت: در لایحه برنامه ششم ادغام و تجمیع بیمه‌ها گنجانده شده بود اما حضور دکتر ربیعی به عنوان  فردی از جامعه کارگری در هیئت دولت  سبب حذف آن شد در واقع حضور این افراد شاخص که با جامعه کارگری بیگانه نیستند و ذهنیتی صحیح از آن دارند سبب می شود تا از تصمیمات اشتباه جلوگیری شود که حضور موثر دکتر کمالی در سه دوره مجلس و دولت‌های سازندگی و دوره اول دولت اصلاحات و همچنین محجوب دبیر کل خانه کارگر در مجلس و نمایندگانی در کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری در ادوار گذشته از آن جمله است.

وی به بحث بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: در زمان تصویب این قانون اکثریت نمایندگان مجلس از بدنه شهرداری بودند که مقاومت‌های زیادی شد اما خوشبختانه این طلسم شکسته شد و اکنون هرچند ما به نحوه اجرای آن انتقاد داریم حدود ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی که کارفرمای مشخصی ندارند از مزایای بیمه بهره‌مند شده‌اند.

نصیری به زنده نگاه داشتن روز کارگر و هفته کارگر را از سوی خانه کارگر اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های گدشته با وجود برخوردهای متفاوتی که از سوی دولت‌ها صورت گیرد خانه کارگر نگذاشت گرامیداشت مقام شامخ کارگر به فراموشی سپرده شود.

وی تلاش برای بهبود بخشیدن وضع رفاهی کارگران را از جمله برنامه های خانه کارگر خواند و گفت: با توجه به آنکه وضع معیشت زندگی کارگران با دستمزدهایی که دریافت می کنند در شرایط مناسبی قرار ندارد خانه کارگر با برپایی دوره‌های کوتاه مدت رایگان آموزشی برای کارگران و اعضای خانواده  آنان و نیز دایر کردن اقامتگاه‌های خاص با هزینه‌های بسیار کم برای کارگران تلاش کرده تا هزینه کرد کارگران در این زمینه را تا حد امکان کاهش دهد.

نصیری با بیان اهداف برگزاری کنگره و انتخابات آن اظهار داشت: مدیریت خانه کارگر از قاعده هرم و از میان اعضا در سطوح پایین شکل می گیرد همچنانکه از میان ۱۷ کاندیدای واجد شرایط در کنگره خانه کارگر تبریز ۱۱ نفر با انتخاب خود اعضاء به عنوان صاحب رای در کنگره سراسری خانه کارگر در سال ۹۶ انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه کنگره خانه کارگر که هر ۴ سال یک بار تشکیل می‌شود، گفت: در کنگره سراسری سال آینده ۳۰۰ نفر از منتخبین اعضای خانه کارگر از سراسر کشور در خصوص برنامه‌ها و چشم‌انداز آتی خانه کارگر برای ۴ سال آینده و نیز تعیین شورای مرکزی خانه کارگر تصمیم خواهند گرفت و همچنین به تبیین مشکلات و مسایل کارگران نیز خواهند پرداخت.

معاون امور اعضا و آموزش دبیرکل خانه کارگر در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۵ میلیون بیکار در کشور گفت: برای حمایت از بیکار و کارجویان باید اقدامی اساسی داد برای نمونه در انتهای مجلس هشتم قانون خوبی تصویب شد که بر اساس آن بیکاران می‌توانستند طی مدت ۶ ماه با دریافت دوسوم دستمزد تحت آموزش‌های مهارتی لازم و موردنیاز قرار گیرند تا پس از پایان دوره بتوانند به اشتغال لازم  و حتی کارآفرینی دست یابند البته دولت به دلیل داشتن بار مالی آن را اجرایی نکرده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد ما با روش‌های مختلف می توان آن را اجرایی کرد مثلا اگر بجای پرداخت مستقیم یارانه ها می توانستیم این مبالغ را صرف اجرای این قانون کنیم حرکت بسیار بزرگی در جهت رفع بیکاری صورت می‌گرفت البته دولت یازدهم اراده اجرای این قانون را دارد اما به خاطر کاهش درآمدهای نفتی نتوانسته آن را اجرایی کند.

بر پایه همین گزارش در ادامه  انتخابات کنگره خانه کارگر تبریز برگزار شد و بر پایه همین گزارش در ادامه  انتخابات کنگره خانه کارگر تبریز برگزار شد و به‌ترتیب آرا حبیب صادق زاده تبریزی،فریبرز سیاه سبیل، سیما اصغری ناصر چمنی، حسین صدوری، حمید جبارپور، حمید پورگلی، چنگیز قاسمی، جعفر رنجبری،  غلامرضا عبداله زاده بقائی، بیژن قره خوانلو، به عنوان منتخبین  اصلی خانه کارگر تبریز برای شرکت در کنگره سراسری انتخاب شدند.  همچنین بر اساس این انتخابات ایوب قهرمان‌نژاد،احد قرآنی،  محمدرضا ویدافر، اسدالله محمدزاده و نادر صدیقی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950815000877

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار