ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اتحاد جامعه کارگری برای مخالفت با تغییرات احتمالی قانون کار :

0

در کنگره سراسری خانه کارگر غرب تهران مطرح شد:

اتحاد جامعه کارگری برای مخالفت با تغییرات احتمالی قانون کار .

کنگره سراسری خانه کارگر غرب تهران روز گذشته با حضور فعالان جامعه کارگری در مسجد جامع رسول اکرم تهرانسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در کنگره روز گذشته خانه کارگر غرب تهران پس از تلاوت قرآن و ارائه گزارش عملکرد خانه کارگر غرب توسط اکبر قربانی، دبیر اجرایی خانه کارگر غرب و سخنرانی سهیلا جلودارزاده، عضو شورای مرکزی خانه کارگر، سخنرانی کردند.

در ابتدای این نشست دبیر اجرایی خانه کارگر غرب بر اتحاد جامعه کارگری برای مخالفت با تغییرات احتمالی قانون کار تاکید کرد.

قربانی با اشاره به اینکه خانه کارگر غرب تهران در سال‌های گذشته بر تعداد اعضای خانه کارگر  غرب تهران افزوده شده است؛ تصریح کرد: خانه کارگر غرب در جایی  قرار دارد که بیشترین واحدهی تولیدی، مصرفی و خدماتی مستقر هستند از این رو تلاش کردیم کارگران با هدف اتحاد در مقابل تهدیدهایی که حیات جامعه کارگری را تهدید می‌کند، بسیج کنیم.

دبیراجرای خانه کارگر غرب تهران به تغییرات ضد کارگری قانون کار اشاره کرد و افزود: این تغییرات که در قالب اصلاحیه به مجلس ارائه شده سرونشت جامعه کارگری را در هاله‌ای از ابهام فرو می‌برد.

قربانی افزود: آنچه که دغدغه جامعه کارگری است قراردادهای موقت و سفید امضا و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی است اما آنچه که در قالب لایحه به مجلس ارائه شده هیچکدام از مطالبات جامعه کارگری را دربرنمی‌گیرد.

دبیراجرای خانه کارگر غرب افزود: تعطیلی کارخانه های ایران پویا، جنرال، ارج و تمامی صنایع که روزی در اطراف تران مستقر بودند نشان می‌دهد کسانی که لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس فرستاده‌اند نشان می‌دهد که اولویت‌های جامعه کارگری چیزهای دیگری است.

قربانی در ادامه افزود: لایحه اصلاح قانون کار موجب افتراق جامعه کارگری می‌شود از این رو ضرورت دارد که کارگران برای مقابله با جریانی مافیایی که به دنبال  تضعیف جایگاه کارگران در مناسبات اجتماعی است متحد شوند.

عضو کمیته بیمه درمان اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: مسئله مهم دیگری که جامعه کارگری کشور را با آن درگیر کرده‌اند ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت است.

وی افزود: جامعه کارگری که با خانواده‌هاشان ۴۰ میلیون نفر هستند به خوبی می دانند که که ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی تمام منابع درمانشان را اتلاف خواهد کرد از این رو با این ادغام مخالف هستند.

قربانی با اشاره به بدهی ۱۲۰ هزار میلیارد توانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: دولت به جای آنکه بدهی خود را پرداخت کند می‌خواهد استقلال سازمان تامین اجتماعی را برهم بزند و آن را به خود وابسته کند.

وی در پایان افزود: جامعه کارگری خود را خود را مدیون کسی نمی‌داند و در صورتی که گامی برای محقق ساختن مطالبات بر حق آنها برداشته نشود حمایت خود را قطع خواهد کرد.

در ادامه سهیلا جلودارزاده، عضو شورای مرکزی خانه کارگر در خصوص لایحه معیوب و ضدکارگری اصلاح قانون کار سخنرانی کرد و از جامعه کارگری خواست که در این خصوص هوشیار باشند.

این عضو کمیسون اجتماعی مجلس با اشاره به تغییرات پیش‌بینی شده در لایحه اصلاح قانون کار افزود: در این لایحه دستمزد کارگران به شرایط اقتصادی کشوری و اخراح کارگران راحت‌تر از گذشته شده است.

وی افزود: از این رو می‌بینیم که هم معیشت و هم امنیت شغلی کارگران را نشانه رفته‌اند که این خطر بسیار بزرگی است که تبعات آن جامعه کارگری را تضعیف خواهد کرد.

وی افزود: قابل فهم نیست که چرا هر اصلاحی باید به ضرر کارگران باشد از این رو این اصلاح از اساس مورد مخالفت جامعه کارگری قرار گرفته است.

جلودارزاده به موضوع بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: دولت باید بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی برگرداند چراکه سازمان تامین اجتماعی همین حالا نیز در پرداخت و حتی افزایش مستمری بازنشستگان مشکل دارد.

این عضو شورای مرکزی خانه کارگر افزود: از سویی همسان‌سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشتگان دولت مورد توجه است که آن نیز بستگی به پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی دارد.

جلودارزاده ادامه داد: از طرفی همزمان با این لایحه ضدکارگری بحث ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت نیز پیش کشیده شده است.

جلودارزاده این ادغام را به زیان جامعه کارگری توصیف کرد و افزود: تامین اجتماعی را نمی‌توان به منزله جیبی دید که هر زمان دولت به کسری بودجه مواجه شد در آن دست فرو کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان افزود: نمایندگان جامعه کارگری در مجلس شورای اسلامی اجازه نخواهد داد که که منافع جامعه کارگری به خطر بی‌افتد از همین رو با تمام توان با این تغییرات مخالف خواهد کرد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار