ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ایجاد تله فضایی فقر با تراکم کم‌درآمدها در مناطق فقیرنشین :

0

پژوهشگر اقتصاد سیاسی در گفت‌وگو با ایلنا هشدار داد:

ایجاد تله فضایی فقر با تراکم کم‌درآمدها در مناطق فقیرنشین .

یک پژوهشگر اقتصاد سیاسی نسبت به افزایش شکاف طبقاتی با تراکم کم‌درآمدها در مناطق فقیرنشین هشدار داد.

کمال اطهاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وجود تله فضایی فقر در برخی مناطق تهران عنوان کرد:  در این تله به دلیل فشرده شدن کم‌درآمدها در یک مکان، از بین رفتن تنوع اجتماعی، نبود فضای کافی برای فعالیت‌های متنوع اقتصادی و نیز برچسب‌خوردن این مناطق که باعث رویگردانی سرمایه‌گذاران به دلیل ترس می‌شود، هزینه‌های مبادلاتی بالاتر و در نتیجه بزهکاری بالاتر می‌رود. در این شرایط تله فضایی فقر تشدید شده و این موضوع باعث ایجاد تله طبقاتی می‌شود.

تله طبقاتی در جامعه بزهکاری را افزایش می‌دهد

وی با تاکید براینکه تله طبقاتی باعث افزایش بزهکاری در جامعه می‌شود، تصریح کرد: این اتفاق برای حاشیه‌های شهر تهران نیز افتاده است، لذا بالارفتن میزان بزهکاری در این شهر نه این  دلیل که شهر تهران مقر بزه‌کاران بوده است، بلکه به دلیل بیکاری شدید و فشرده شدن و سخت‌تر شدن تله فضایی بوده است.

اطهاری با بیان اینکه باید با تحلیل درست و شناخت مقوله تله فضایی نسبت به شکستن آن اقدام کرد، افزود: در غیر اینصورت تله فضایی مثل سیاهچاله‌ای است که با گذر زمان بر قدرت آن افزوده شده تا به حد انفجار برسد.

این پژوهشگر اقتصاد سیاسی تصریح کرد: متاسفانه دولت، شهرداری‌ها و مددکاران اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی شناخت درستی از این پدیده‌ها نداشته و تدبیر و اراده محکمی نیز برای رفع این موارد از خود نشان نداده‌اند. به همین دلیل به ویژه در سه دهه اخیر بر وسعت و عمق این تله‌های فضایی و در نتیجه فقر و  بزهکاری  و اعتیاد در کشور افزوده شده و سن اعتیاد و بزه‌کاری پایین آمده است و این معضلات در میان زنان نیز گسترش یافته است.

زنان بیشتر در معرض محدودیت قرار دارند

وی همچنین درباره علت بروز اعتیاد در میان افراد شاغل گفت: بسیاری از محیط‌‌های کار براساس شایسته‌سالاری نبوده و کاملا گزینه‌ای عمل می‌کنند. فرهنگ اجتماعی ما نیز به صورت فرهنگ رانتی پیش رفته و جایگزین فرهنگ قدیمی ما شده است که این موارد در آن وجود نداشت.

اطهاری با تاکید براینکه امکانات افرادی که از رانت استفاده می‌کنند و رواج انواع مال‌ها و برندها و … افراد را دچار سرگشتگی و آنومی کرده و به سوی نابه‌هنجاری می‌برد، عنوان کرد: نبود امکانات ورزشی در فواصل مناسب به ویژه برای زنان، منع شدن زنان برای حضور در استادیوم‌های ورزشی که می‌تواند؛ هیجانات افراد را هدایت کرده و منجر به سلامت جسم و روان شود، نبود حداقل‌های فرهنگی و محدود شدن آن به برخی وجوه، وجود افرادی که فکر می‌کنند؛ مشکلاتی است که باعث می‌شود؛ شاهد سرعت رشد اعتیاد به ویژه در میان زنان باشیم.

این پژوهشگر در پایان خاطرنشان کرد: زنان برای حرکت در چارچوب زندگی مدرن بیشتر در محدودیت‌ قرار می‌گیرند، همچنین میزان بیکاری در زنان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها ۴۰ درصد و در مردان فارغ‌ا لتحصیل دانشگاه ۲۵ درصد است. این موارد همه نیازمند توجه ویژه است که متاسفانه اراده لازم در این باره وجود ندارد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار