ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پزشکان جویای پول یا جوانان جویای نام :

0

یاداشتی در انتقاد از وزیر بهداشت؛

پزشکان جویای پول یا جوانان جویای نام.

یکی از فعالان حوزه کارگری در یادداشتی از وزیر بهداشت انتقاد کرده که چرا مخالفان ادغام درمان تأمین اجتماعی را «جوانان جویای نام» خطاب کرده است.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت علی‌اصغر فراهانی که برای ایلنا ارسال شده به شرح زیر است:

وزیر بهداشت در مصاحبه‌ای تند مخالفان ادغام درمان تأمین اجتماعی را «جوانان جویای نام» خطاب کرد و در این مصاحبه با ادبیاتی تند مخالفان ادغام درمان تأمین اجتماعی را مورد خطاب قرار داد.

این در حالی است که مخالفان ادغام درمان تأمین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت و انتقال آن به زیرمجموعه وزارت بهداشت غالباً بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هستند که بیش از ۵۰ سال عمر داشته و بعضاً اندازه سن آقای وزیر بهداشت کار کرده و زحمت کشیده اند و از دسترنج خود حق بیمه ای را کنار گذاشته‌اند تا در روزگار پیری از عواید آن بهره‌مند شوند. ولی بایستی دید وزیر بهداشت خودش جوان است یا پیر؟ جوانی یا پیری به سن شناسنامه ای نیست بویژه آنکه ایشان احتمالاً منظورشان جوانی و پیری از نظر سن مدیریتی بوده است. حال باید از ایشان پرسید که خودشان قبل از اینکه وزیر شوند چقدر سابقه اجرایی داشته اند. آیا معاون وزیر، مدیرکل یا معاون مدیرکل بوده اند؟

سوال مهمتر اینکه اساساً ایشان چگونه وزیر شده اند؟ جواب این سوال را خودشان در ۲۰ مرداد ماه سال ۱۳۹۲ در بازدید و مصاحبه با خبرگزاری تسنیم داده‌اند (شناسه خبر ۱۱۴۴۶۱- http://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۲/۰۵/۲۰/۱۱۴۴۶۱)

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگار که «چطور به شما پیشنهاد مسئولیت وزارت بهداشت ارائه شد؟ گفته است «چون آقای دکتر روحانی و خانواده‌شان برای امور چشم پزشکی خود به مطب و بیمارستان خصوصی من مراجعه می کردند» حال بایستی از وزیر بهداشت پرسید اگر رئیس جمهور محترم برای امور مربوط به چشم پزشکی و عینک خود و خانواده‌اش به مطب و بیمارستان شما مراجعه نمی‌کرند و با شما آشنا نمی‌شدند، جنابعالی چطور این نام و نشان را می‌یافتید که بتوانید با امپراطوری رسانه‌ای وسیع تحت امر وزارت بهداشت چند میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی مخالف ادغام درمان تأمین اجتماعی را جوانان جویای نام بنامید؟

آیا با این تعبیر شما مجلس نهم و اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس نهم که با پیشنهاد ادغام مخالفت کردند جوانان جویای نام هستند؟

آیا اگر تشکل های کارگری کارفرمایی و بازنشستگی یا نمایندگان فعلی مجلس با ادغام مخالفت کنند بایستی آنها را جوانان جویای نام قلمداد کرد؟

آیا وقتی دولت بعنوان یک ساختار واحد تصمیم گرفت که در لایحه برنامه ششم بحث ادغام بیمه‌ها مطرح نشود بایستی کل دولت و مسئولین سازمان برنامه و بودجه را جوانان جویای نام قلمداد کرد؟

بایستی از وزیر بهداشت سوال کرد چرا علیرغم لایحه دولت سخن می‌گوید و چرا قائم مقام ایشان آقای دکتر حریرچی پای ثابت برنامه‌های شب و روز تلویزیون شده و در تمام این برنامه‌ها به خلاف لایحه دولت حرف می‌زند؟

حال بایستی گفت آقای حریرچی جوان جویای نام است یا بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی صرف‌نظر از اینکه وزیر بهداشت در همان مصاحبه این مخالفان ادغام بیمه‌ها را بی‌اخلاق نیز قلمداد کرده است.

آیا آقای دکتر طریقت، آقای دکتر پزشکیان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و … که مخالف با برخی سیاست‌های وزیر بهداشت حرف می‌زنند هم جوانان جویای نام هستند؟

بایستی به وزیر بهداشت گفت که مشکل از افتادن کار به دست جوانان جویای نام نیست بلکه از این است که کار دست پزشکان جویای مال افتاده است وقتی براساس گزارش رسمی بخش مالی وزارت بهداشت که در روزنامه سپید بیستم شهریور امسال چاپ شده است دانشگاه‌های علوم پزشکی۲۵۰۰ میلیارد تومان پول در بانک‌ها سپرده گذاشته‌اند که سود بگیرند و پول پزشکان وپرستاران را نداده‌اند تا موضوع را گردن تامین اجتماعی بیاندازند مشخص می‌شود که چه کسانی بی‌اخلاقی می‌کنند.

علی اصغر فراهانی – فعال حوزه کارگری

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار