ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ادغام منابع دولتی بیت‌المال و منابع تامین اجتماعی امکان‌پذیر نیست :

0

علی حیدری:

ادغام منابع دولتی بیت‌المال و منابع تامین اجتماعی امکان‌پذیر نیست .

نایب رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: منابع دولتی بیت‌المال و منابع تأمین‌اجتماعی حق‌الناس است، ادغام این منابع امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایلنا، علی حیدری نایب رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: قانون تأمین‌اجتماعی یک قانون مادر است و منابع و مصارف آن در قانون مشخص است و سازوکار تأمین مالی سازمان نیز مشخص شده است. بنابراین نمی‌توان این سازوکار پایدار و قانون مادر را با قانون برنامه که یک قانون ۵ ساله است، تغییر داد.

وی ادامه داد: بر اساس اصل ٢٩ قانون اساسی، برخورداری از تأمین‌اجتماعی از نظر بازنشستگی و درمان حقی همگانی است و در این اصل، بازنشستگی و درمان در کنار هم قرار دارند. بنابراین جداسازی بخش بازنشستگی و درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با این اصل از قانون اساسی مغایرت دارد. همچنین در بندهای ۴٠ و ۴٢ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه نیز تأمین‌اجتماعی شامل بیمه بازنشستگی و بیمه درمان است و بر همین اساس جداسازی این دو بخش از سازمان تأمین‌اجتماعی مغایر با این سیاست‌ها خواهد بود.

حیدری با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت گفت: این سیاست‌ها باید به عنوان یک سند فرابخشی مورد توجه قرار گیرد و نمی‌توان گفت که اگر موضوعی در این سند قید شده، اجرای آن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ همان طوری که اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده وزارت اموراقتصادی و دارایی نیست و سیاست‌های کلی جمعیت تنها بر عهده وزارت ورزش و جوانان نیست.

نایب رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن اشاره به سابقه موضوع ادغام بیمه‌های درمان در برنامه پنجم توسعه، اظهار داشت: در ماده ٣٨ قانون برنامه پنجم توسعه موضوع تجمیع درمان صندوق‌های بازنشستگی مطرح و درمان مستقیم و غیر‌مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از این قاعده مستثنا شده است. این موضوع بر اساس تفاوت بین منابع تأمین‌اجتماعی و منابع دولتی در برنامه پنجم لحاظ شده است.

وی با اشاره به تجربه ناموفق قرار گرفتن درمان تأمین‌اجتماعی در زیرمجموعه دولت در دهه‌های قبل گفت: به جای ادغام ساختارها باید به دنبال اصلاح و بهبود سازو کارها باشیم.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار