ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شاخص “آزادی سرمایه‌گذاری” در ایران و جهان :

0
بنیاد هریتیج هر ساله درجه  آزادی اقتصادی کشورهای جهان را اندازه گیری می کند و آنها را در ۵ گروه اقتصاد آزاد‘ اقتصاد تقریبا آزاد‘ اقتصاد آزاد متوسط‘ اقتصاد تقریبا بسته‘ و اقتصاد بسته طبقه بندی می نماید. این بنیاد برای اندازه گیری درجه آزادی اقتصادی کشور ها از ۱۰ شاخص استفاده می کند که شاخص “آزادی  سرمایه‌گذاری” نهمین  شاخص از شاخصهای ده گانه است.

این شاخص سیاست‌های دولت‌ها را در رابطه با ورود جریان سرمایه به کشور مورد توجه قرار می‌دهد. کشوری که سرمایه‌گذاری در آن با حداقل محدودیت‌های قانونی و بوروکراتیک امکان‌پذیر باشد و ورود و خروج سرمایه‌ها در عرصه‌های بین‌المللی بدون محدودیت و به آسانی امکان‌پذیر باشد می‌تواند امتیاز مناسبی برای این شاخص به خود اختصاص دهد.

امتیاز ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی در شاخص آزادی سرمایه‌گذاری غیرقابل دسترس و غیر قابل محاسبه اعلام شده است که نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی تغییری نداشته است. علی ایحال وضعیت و میزان سرمایه گذاری های انجام شده در ایران موید این واقعیت است که ایران در این شاخص نسبت به متوسط منطقه و جهان از وضعیت اسفباری برخوردار است. این در حالی است که تنها شاخصی که در سال ۲۰۱۴ میلادی در جهان از بیشترین رشد برخوردار بوده شاخص آزادی سرمایه‌گذاری می‌باشد.

می‌توان گفت مواردی چون اختیار تام مجلس ایران در ملغی ‌نمودن سرمایه‌گذاری‌های محقق شده خارجی، سرمایه‌گذاری خارجی محدود در زمینه بانکداری، ارتباطات، حمل‌ونقل، امنیت مرزی و عدم سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه‌های دفاع، نفت و گاز، عدم اجازه سرمایه‌گذاری خارجی برای خرید زمین و محدودیت‌های متعددی که کسب مجوز برای سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد می‌نماید، عوامل موثری هستند که امتیاز ایران را در این شاخص تا حد عدد صفر پایین آورده‌اند.

نمودارهای زیر را ببینید:

منبع : http://tabnak.ir/fa/news/636337

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار