ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جامعه کارگری بدنبال رفاه نیست بلکه درپی یک زندگی ساده است :

0

ئیس کانونعالی شوراهای اسلامی کار کشور:

جامعه کارگری بدنبال رفاه نیست بلکه درپی یک زندگی ساده است .

ایلنا: عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و رئیس کانونعالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: جامعه کارگری بدنبال رفاه نیست بلکه درپی یک زندگی ساده است.

به گزارش ایلنا از رشت، به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی و با هدف تقویت تعاملات با شرکای اجتماعی و هم‌افزایی در بین تشکل‌ها وبهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، نشست آموزشی شوراهای اسلامی کار استان‌های اصفهان و کردستان با حضور پایور، مشاورمعاونت فنی و درآمد سازمان و اولیاءعلی بیگی عضو هیات‌امنای سازمان تامین اجتماعی و ریاست کانونعالی شوراهای اسلامی کار کشور در بندر ازلی برگزار شد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ٨٠ دارای ٣٢٠٠٠ مستمری‌بگیر بوده‌ایم که اکنون طی ١۵ سال با ٢٣٠ درصد رشد به ١٠۶ هزار نفر افزون شده است.

جمیل حق‌پرست اذعان داشت: مباحث اخیر در زمینه جداسازی بخش درمان از سازمان با اشاره به حق الناس بودن منابع که از محل حق بیمه‌های صاحبان اصلی مجموعه تحقق می‌یابد بر ضرورت استقلال و یکپارچگی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد .

معینی دبیرکل کانونعالی شوراهای اسلامی کار کشور و ریاست کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان اظهار داشت: نمی‌توانیم اجازه دهیم امید کارگرانی که دلخوش به استفاده از خدمات درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی هستند به یأس تبدیل شود و اگر در این خصوص دیربجنبیم و تعلل و کوتاهی کنیم آیندگان بمنزله خیانتی از سوی ما قلمداد خواهند کرد .

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و ریاست کانونعالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز بعنوان یکی از سخنرانان اصلی این نشست ضمن قدردانی ویژه از تلاش‌های صورت گرفته ، از علایی مدیرکل فرهنگی واجتماعی بیمه شدگان بعنوان یکی از مدیران سازمان که رویکرد سه جانبه‌گرایی را باور داشته و در این مسیرحرکت می کنند یاد کرد.

ریاست کانونعالی شوراهای اسلامی کارکشوربا بیان اینکه رهنمودها و سخنان رهبری در ایجاد امنیت کشور و خنثی کردن توطئه های داعشی‌ها وتکفیری ها بسیار اثرگذار بوده است، افزود: استقرار و وجود امنیت‌حاکم امروز در جامعه مرهون هوشیاری رهبری، سربازان گمنام امام زمان (عج) و مدافعان حرم بعنوان مظلومترین شهداء است و ما هم باید با این رویکرد و اتحاد و همدلی و یکپارچگی، امنیت شغلی و آینده خود را نگهبانی نمائیم و هیچ تضادی نخواهد بود که هم سرباز رهبری و هم خادم جامعه کارگری باشیم .

علی بیگی بیان داشت: معتقدیم قانون کار هویت و شناسنامه یک کارگراست واصلاح آن یعنی تسهیل در امور، بهبود فرآیندها و رفع مشکلات و از این رو ما با اصلاح‌مخالف نیستیم بلکه با بی صداقتی مخالفیم.

ایشان با انتقاد از حذف تبصره یک ماده ٧ قانون کار، این ماده را روح قانون برشمرده و اذعان داشت: اگر روح از جسم گرفته شود بی معنی و پس از مدتی حتی متعفن می شود .

علی بیگی با اشاره به وجود ٩٣ درصد کارگر قراردادی در کشور، این امر را نقصان در قوانین ندانسته و کوتاهی در نظارت را عامل اصلی این ضعف قلمداد کرد .

عضو هیأت امنای سازمان تامین‌اجتماعی در بخش‌دیگری از سخنان خود خاطرنشان‌ ساخت: وظیفه ذاتی وزارت کار، تنظیم روابط کار و رعایت قانون وتبصره آن بوده و امروز حذف آن بمنزله سلب مسئولیت از دولت و مجلس است .

علی بیگی، شرط فاسد از حیث حقوقی را باطل شمرده و افزود: جامعه کارگری بدنبال رفاه نیست بلکه در پی یک زندگی ساده است و اگر به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشد، لطمه خواهد دید و دولتمردان باید بدانند حافظه این قشر ضعیف نیست بلکه محجوب بودن آنان سبب رویدادهای گذشته شده است ولی امروز قانون کار را هویت و شناسنامه خود دانسته و نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهیم بود .

علی بیگی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم درمان سازمان اندوخته و سرمایه صاحبان واقعی آن بوده و از این رو نشستن دیگران بر سر این سفره با رضایت ما نبوده و حلال نمی‌کنیم .

مدیرکل فرهنگی واجتماعی بیمه‌شدگان با اشاره به اینکه ٧ درصد حق بیمه کارگران با کسر از حقوق و واریز به سازمان، اولین، بیشترین و اصلی‌ترین بخش منابع درآمدی برای اجرای تعهدات است با تشریح نقش و اهمیت این گروه از جامعه هدف، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب در سال ۵٧ تعداد بیمه شدگان سازمان ٨/١ میلیون نفر بوده است و امروز این رقم به ٧/١٣ میلیون نفر رسیده و مستمری بگیران نیز از ٩٠ هزار نفر به نزدیک سه میلیون نفر بالغ شده‌اند بگونه‌ای که برای سال‌جاری جهت انجام تعهدات‌مان بودجه ای ٧٢ هزار میلیاردی داریم .

مدیرکل فرهنگی اجتماعی بیمه‌شدگان اذعان داشت: غفلت از هیات‌های کارشناسی بیمه‌شدگان یکی از نقاط ضعف در فرآیندها وتصمیم‌گیری‌ها بوده و نباید همچون توابین عمل نمائیم که علیرغم جهاد مقدس‌شان، اثربخشی لازم را نداشتند و باید بدانیم که اگر عکس‌العمل و حرکت و اقدام ما در زمان خودش و بموقع لحاظ نگردد کارایی نخواهد داشت .

مشاور معاونت فنی و درآمد سازمان‌تامین اجتماعی با قدردانی از فرصت مهیا شده به منظور گفت و گو و انتقال برخی موضوعات به فعالان تشکل‌های کارگری، برنامه ششم توسعه را از مهمترین مباحث روز جامعه قلمداد کرد و با بیان ایجاد سالانه ١٨ هزار میلیارد بدهی دولت بابت سهم حق بیمه‌های گروه‌های تحت پوشش ، افزود : حقوقی که بابت مبنای کسر حق بیمه به سازمان اعلام می شود، ۵٠ تا ۶٠ درصد مبلغ واقعی است و منابع ما باید در حقیقت دو برابر میزان فعلی باشد .

پایور اظهار داشت : جدا نمودن منابع بخش درمان صرفاً مراکز درمانی را دربرنگرفته وتعهدات مختلفی ازسازمان همچون وضعیت صدور دفترچه ، هزینه سفر واقامت بیمار، غرامت ایام بیماری ، کمیسیون‌های پزشکی و… را با اختلال مواجه کرده وسرگردانی مراجعین و خدمت گیرندگان را سبب خواهد شد .

معاون اداره کل فنی مستمری های سازمان نیز بعنوان آخرین سخنران این کارگاه آموزشی، برقراری تعادل و پایداری بیمه‌ها را منوط به وجود ورودی بیشتر ازخروجی معرفی و افزود: در حال حاضر در جامعه ما وجود ۶ نفر بیمه پردازبه ازای یک مستمری بگیر بیانگر نقطه سربه سری میباشد وهرچقدر این عدد ازشش بزرگتر گردد وضعیت صندوق مطلوبتر خواهد بود .

کریمی افزود : متوسط سن بازنشستگی درمشاغل سخت وزیان آور تا پایان سال ٩۴ برابر ٢/۴٨ سال و میانگین سابقه برخوردار شوندگان ۶/٢۴ بوده و بطور متوسط هر بازنشسته از ٩ سال سابقه ارفاقی استفاده کرده است .

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار