ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

زنان کارگر روستایی کارگران بدون مزد هستند:

0

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

زنان کارگر روستایی کارگران بدون مزد هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به بی‌مهری نسبت به زنان و بانوان در برخی مشاغل گفت: زنان کارگر روستایی معمولا کارگران بدون مزد و حقوق هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، شهیندخت ملاوردی عصر امروز در آیین اختتامیه هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران اظهار داشت: دو دسته از زنان در به کارگیری از سوی کارفرمایان مورد توجه هستند که یکی از این گروه‌ها زنان سرپرست خانوارند.

وی با بیان اینکه زنان کارگر روستایی در کشور کارگران بدون مزد هستند ادامه داد: دختران مجرد که نیاز به دستمزد چندانی ندارند نیز مانند رنان سرپرست خانواده با هر درآمدی مجبور به کار هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با انتقاد از دیدگاه‌های مختلف در خصوص زنان در بازار کار افزود: اینکه زنان و بانوان در کار‌های غیررسمی مشارکت بیشتری دارند، به دلیل نوع نگاه و نگرش به آن‌ها است و متاسفانه در مشاغل غیررسمی حضور زنان بیشتر است.

وی با اشاره به کم‌لطفی و بی‌مهری نسبت به زنان و کارگران زن در مشاغل بیان داشت: چنین رویکرد و نگرشی لزوم ایجاد مراکز کاریابی ویژه زنان در کشور را تقویت می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد مراکز کاریابی اختصاصی بانوان می‌تواند در زمینه رفع مشکل بیکاری آنها موثر باشد، افزود: علاوه‌بر این کاریابی‌ها در تغییر نوع دیدگاه‌های نسبت به اشتغال بانوان نیز تاثیرگذار است.

مولاوردی از دیگر مزایای کاریابی بانوان در کشور را برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برشمرد و اظهار داشت: این مراکز باید بیشتر به سمت تخصصی شدن گام بردارند و در رشته‌های خاص اقدام به کاریابی کنند و با انگیزه‌های مالیاتی برای فعالیت‌های خود اقدام کنند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نرخ پایین مشارکت زنان در مسائل اقتصادی بیان داشت: تنگناهای اقتصادی و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری و گاهی توجیه عدم حضور زنان در فعالیت‌های اقتصادی موجب شده تا رتبه کشور نیز در این زمینه از میان کشورهای اسلامی کمتر باشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور جایگاه ایران در این زمینه را ۱۴۰ اعلام کرد و گفت: ساختار جمعیتی کشور نیز در حال تغییر است و با توجه به اینکه از دهه ۸۰ به سمت سالمندی در حرکت هستیم باید با پنجره جمعیتی را تغییر داد تا برخی شاخص‌ها نیز متغیر شده و رشد کند.

به گزارش فارس، هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران که به همراه نشست “اشتغال زنان، چالش‌ها و راهکارها” با حضور معاون رئیس جمهور به کار خود پایان داد.

منبع : http://www.farsnews.com/13950806001013

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار