ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تقدیر از مساعدت دولت و مجلس در خصوص پرداخت طلب تامین اجتماعی:

0
در نامه مشترک جمعی از نهادهای صنفی کارگری عنوان شد:

تقدیر از مساعدت دولت و مجلس در خصوص پرداخت طلب تامین اجتماعی.

به دنبال گنجانده شدن، موضوع پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی در لایحه برنامه ششم توسعه، جمعی از تشکل‌های صنفی کارگران شاغل و بازنشسته مراتب قدردانی خود را اعلام کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به نقل از خبرگزاری ایلنا، به دنبال موافقت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با این موضوع که دولت تا پایان برنامه ششم توسعه به تمامی تعهدات مالی خود در برابر  سازمان تامین اجتماعی عمل کند، جمعی از تشکل‌های صنفی کارگران شاغل و بازنشسته مراتب قدردانی خود را اعلام کردند.

متن این نامه که خطاب به سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نوشته‌شده به شرح ذیل است:

همانگونه که استحضار دارید اگرچه «تأمین‌اجتماعی» به مفهوم نوین و امروزین آن، سازوکاری مدرن و محصول تمدن و شهرنشینی و تحولات پس از انقلاب صنعتی است؛ اما نباید از نظر دور داشت که «مبارزه با فقر و نابرابری»، جزو هدف‌های متعالی همه پیامبران الهی، یکی از آرمان‌های مهم مورد توجه دین مبین اسلام و از وظایف و مأموریت‌های ترسیم شده برای حکومت اسلامی است. ‌برمبنای تعالیم اسلامی، هدف غایی چنین حمایت‌هایی که امروز با نام «تأمین‌اجتماعی» خوانده می‌شود، بازتوزیع عادلانه درآمد‌ها در جهت رفع نیاز همه افراد و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است. تعالیم قرآن کریم و نیز سنت و سیره پیامبر اسلام و امامان معصوم (علیهم السلام)، مشحون از گزاره‌هایی است که ناظر بر لزوم توجه حاکم و حکومت اسلامی به نحوه گذران زندگی آحاد مردم است.

در دنیای مدرن امروزی نیز تلاش برای تحقق امنیت اقتصادی و اجتماعی و به‌حداقل رساندن دغدغه امروز و فردا، از مهم‌ترین رویکردهای مورد توجه جوامع مختلف است و یکی از ارزشمندترین دستاوردهای جهانی در این زمینه، سازوکاری است که از آن با عنوان کلی نظام تأمین‌اجتماعی یاد می‌شود.

در کشور ما، سازمان تأمین‌اجتماعی، مهم‌ترین متولی بخش بیمه‌های اجتماعی و درمانی نظام کلان تأمین‌اجتماعی است که به موجب جدیدترین آمار و ارقام از جمعیت تحت‌پوشش این سازمان، بیش از نیمی از مردم کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی یا افراد خانواده بیمه‌شدگان اصلی، از خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی این سازمان استفاده می‌کنند. این سازمان که ساختار، وظایف و مأموریت‌های آن برگرفته از قانون تأمین‌اجتماعی مصوب تیر ماه سال ١٣۵۴ است، به‌عنوان یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی فعال در حوزه بیمه‌ای نظام کلان تأمین‌اجتماعی، مأموریت ایجاد و توسعه تور بیمه‌های اجتماعی اجباری برای کلیه کارگران مزد و حقوق‌بگیر و فراهم آوردن امکان برخورداری اختیاری صاحبان حرف و مشاغل آزاد و سایر شاغلان از حمایت‌های بیمه اجتماعی را بر عهده دارد و منابع مالی مورد نیاز برای تأمین و ارائه این خدمات، به‌صورت کامل از محل مشارکت مالی بیمه‌شدگان و کارفرمایان و بدون تحمیل هیچ باری بر منابع عمومی فراهم می‌شود.

هرچند در سال‌های اخیر نیز به رغم تبعات سنگین و زیانبار بحران‌های اقتصادی، مدیران و کارکنان این سازمان با تلاشی دوچندان، توانسته‌اند تعهدات سازمان را در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به نحوی نسبتاً مطلوب و بدون هرگونه تاخیر انجام دهند؛ اما یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان و افراد تحت پوشش آن، بدهی‌های انباشته نهاد دولت به این سازمان است که به دلایل مختلف تاکنون امکان پرداخت آن فراهم نشده است و پرداخت این مطالبات، می‌تواند بار عظیمی از دوش این سازمان و اقشار تحت پوشش آن یعنی نیروهای مولد دیروز، امروز و فردای ایران اسلامی بردارد.

اکنون که با تصویب کمیسیون محترم تلفیق، یکی از وعده‌های سخنگوی محترم دولت خدمتگزار در ابتدای سالجاری و در جمع خبرنگاران محترم محقق و مقرر شده است که تمامی مطالبات سازمان تامین‌اجتماعی از نهاد دولت، در طول دوره اجرای برنامه ششم توسعه بازپرداخت شود، وظیفه خویش می‌دانیم از این اقدام کارشناسی و شجاعانه، قدردانی نماییم.

امید است با تصویب نهایی این پیشنهاد در صحن علنی و با تقویت منابع مالی سازمان تامین‌اجتماعی از طریق پرداخت مطالبات انباشته شده این سازمان، در سال‌های آتی شاهد استمرار روند رو به بهبود و ارتقای خدمات متنوع این سازمان به جامعه ۴٢ میلیون نفری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران باشیم.
منبع : http://www.tamin.ir/News/Item/33424/2/33424.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار