ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ابهام در اعلام آمار بیکاران و جمعیت فعال کشور :

0

کارشناس بازار کار در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:

ابهام در اعلام آمار بیکاران و جمعیت فعال کشور / نبود سیاست‌های اشتغالی و تعدیل نیروی کار و خاموشی بنگاه‌ها/ ضعف ساختاری در بدنه اجرایی دولت.

کارشناس بازار کار تصریح کرد دولت در حالی ادعا می‌کند باید منتقدین درباره افزایش بیکاران سند ارائه کنند که خود سندی درباره اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته ندارد.

حمید حاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با انتقاد از عدم وجود سیاست‌های اشتغالی دقیق دولت درباره آمار اخیر مرکز آمار ایران در رابطه با افزایش نرخ بیکاری اظهار داشت: افزایش نرخ بیکاری در فصل گذشته به شهادت آمار مرکز آمار ایران، نشان‌دهنده عدم وجود برنامه و همچنین ضعف ساختاری در بدنه اجرایی دولت است.

وی افزود: یکی از مهمترین ابهامات در جریان آمارگیری و اعلام رسمی نرخ بیکاری، عدم وجود شفافیت در رقم جمعیت فعال کشور است، چرا که طی ۱۰ سال گذشته با وجود افزایش جمعیت ایران به ۸۰ میلیون نفر، اما جمعیت فعال افزایش چندانی نداشته و این موضوع پرابهام باید برطرف شود.

این کارشناس ارشد بازار کار معتقد است که عدم وجود شفافیت در آمارهای مرکز آمار ایران به بدنه اجرایی کشور آسیب زده و منجر به اتخاذ تصمیمات ناصحیح و همچنین اتلاف بیت‌المال خواهد بود.

وی افزود: پایین بودن جمعیت فعال کشور با وجود افزایش جمعیت کل کشور، منجر به اعلام غیرواقعی نرخ بیکاری خواهد بود و آن را در سطح پایینی نگه خواهد داشت؛ یکی از دلایل اصلی افزایش جمعیت فعال، وجود فارغ‌التحصیلان بیکار و همچنین میل به کار در قشر زنان است.

حاج اسماعیلی گفت: افزایش سن ازدواج در میان خانم‌ها منجر به میل به کار و تأمین معیشت شده است و قطعاً محاسبه این نرخ برای جمعیت فعال، آمار بیکاری را به شدت افزایش خواهد داد و این موضوع باید مورد توجه مسئولان مرکز آمار ایران به عنوان مرجع اصلی اعلام آمار در کشور باشد.

وی با تأکید بر اینکه ادعای شاغل بودن افراد با یک ساعت کار در هفته ناصحیح و غیرقابل پذیرش است، گفت: یک ساعت کار در هفته در حالی که طبق قانون خدمات مدیریت کشوری و تأمین اجتماعی، هر فرد شاغل بیش از ۴۴ ساعت است، قابل پذیرش نیست، بنابراین نباید با این عناوین خودمان را گمراه کنیم.

این کارشناس ارشد بازار کار معتقد است که در سال‌های گذشته پس از روی کار آمدن دولت جدید، به دلیل عدم وجود توان مدیریتی و سیاست‌های اشتغالی مدون، شاهد موجی از تعدیل نیروی کار و خاموشی بنگاه‌ها هستیم.

حاج اسماعیلی با بیان اینکه باید در جریان سیاست‌های اشتغال به موضوع ظرفیت‌سازی در بنگاه‌ها و کاهش تعدیل نیروی کار توجه شود، گفت: دولت در حالی ادعا می‌کند که باید منتقدین درباره افزایش بیکاران سند ارائه کنند که خود سندی درباره اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته ندارد.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950801000277

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار