ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

احتمال رد لایحه اصلاح قانون کار در مجلس:

0

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

احتمال رد لایحه اصلاح قانون کار در مجلس/ معتقد به بررسی تمام جوانب اصلاحیه هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که علاوه بر حضور ۱۵ نماینده کارگری در نشست بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار، سایر شرکا از جمله دولت و کارفرمایان نیز نظرات خود را اعلام کردند، گفت: امکان رد لایحه وجود دارد اما معتقد به بررسی تمام جوانب اصلاحیه هستیم.

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ۱۵ نماینده مخالف کارگری از تشکل‌های مختلف با حضور در کمیسیون اجتماعی در جریان بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار، نظرات خود را به طور کامل و مفصل بیان کردند اظهار داشت: این جلسه بیش از ۳ ساعت به طول انجامید و سایر نمایندگان دولت و کارفرمایی و همچنین نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز به ارائه پیشنهادات پرداختند.

وی افزود: کلیات لایحه اصلاحیه قانون کار به زمان رأی‌گیری نرسید و به نظر می‌رسد باید فرصت بیشتری برای بررسی ابعاد مختلف آن به وجود آید. بنابراین هنوز درباره کلیات این لایحه جمع‌بندی صورت نگرفته است.

خدادادی با اشاره به اینکه نشست بعدی بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار در کمیسیون اجتماعی، تا دو هفته بعد برگزار می‌شود، تصریح کرد: معتقد به رعایت سه‌جانبه‌گرایی هستیم تا مغایر با منافع کارگری و حتی کارفرمایی قانونی تصویب نشود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا کارگران مخالف بازگشت لایحه اصلاحیه قانون کار به دولت هستند، گفت: کارگران معتقدند که این لایحه برخلاف ماده ۷۳ قانون برنامه پنجم توسعه کشور است، در حالی که دولت اعلام کرده این لایحه بر اساس ماده ۷۳ به مجلس تقدیم شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان کارگران معتقدند که پیش‌شرط‌های لازم برای تنظیم لایحه اصلاحیه رعایت نشده و تا زمان آماده‌سازی زیرساخت‌های آن باید منتظر بمانیم تا شرکای اجتماعی به جمع‌بندی برسد.

وی با اشاره به اینکه اختلاف‌نظرهای جدی در زمینه بررسی این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس وجود دارد، گفت: در نهایت اینکه با بررسی تمام جوانب و پیشنهادات سازنده موجود در شرایطی کاملاً آزاد بین نمایندگان رأی‌گیری خواهد شد و هر فردی پیشنهادات قانع‌کننده و درستی داشته باشد، شانس بیشتری برای تصویب خواهد داشت.

خدادادی گفت: تمام تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که منافع ملی و همچنین قشر زحمتکش کارگر که با عنوان بخش مولد جامعه فعالیت می‌کنند تأمین شود تا مشکلاتی در آینده به لحاظ امنیت شغلی و سایر موارد لازم پیش نیاید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید همه طرف‌ها در زمینه لایحه اصلاحیه قانون کار به فهم مشترک برسند و قطعاً جلب رضایت همه طرف‌ها مورد نظر ما است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا موافق این موضوع که گفته می‌شود که قانون کار ضد بخش تولید بوده و مانع کسب و کار است، هستید گفت: خیر، چنین نیست چرا که سایر عوامل در وجود رکود اقتصادی و مشکلات به وجود آمده دخیل هستند.

خدادادی تأکید کرد: این قانون اشکالاتی دارد که باید اصلاحاتی روی آن انجام پذیرد اما اینکه مانع کار و تولید باشد قبول ندارم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با  اشاره به اینکه از معترضین به بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار در مجلس دعوت شده است، گفت: نگاه صنفی در جریان بررسی لایحه اصلاحیه نداریم و قطعاً منافع کل کشور مدنظر ما خواهد بود و در این باره اجازه دادیم که تمام طرف‌ها در نشست حضور داشته باشند.

وی در واکنش به این موضوع که چرا از کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری به عنوان یکی از ارکان مهم تشکل‌های کارگری در نشست کمیسیون دعوت نشده است، گفت: این موضوع را از کمیسیون اجتماعی پیگیری خواهم کرد و معتقدیم که باید این تشکل‌ها حضور جدی داشته باشد.

خدادادی گفت: احتمال رد لایحه در کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد چرا که هر لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس بیاید باید کاملاً با بررسی تمام جوانب موجود مورد توجه قرار گیرد و از طرفی هم اگر قرار بر تأیید کلیات این لایحه باشد قطعاً تغییرات مهمی در آن اعمال خواهد شد که به نفع تمام طرف‌ها باشد.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950728000954

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار