ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اقتصاد بازار در کانال اخلاق:

0
محمدرضا محمدی: در دنیای جدید برای ایجاد وفاق و اعتماد نیاز به بستر سازی است و این بستر سازی از کانال اخلاق حرفه ای  صورت می گیرد .  در روزگار ما نوعی غرابت و بیگانگی در رفتارهای اجتماعی و اقتصادی وجود دارد . هر کس نمی تواند به شخص دیگری بلافاصله اعتماد کند و زمینه را برای برقراری  قرارداد های مهم  فراهم کند .

در بازار قدیم  صاحب کسب و کار می توانست با توجه به حجم کوچک ارتباطات در  زمانی اندک به شناخت درستی از افراد دست یابد اما در دنیای جدید فاصله ها از هم بسیار زیاد است و افراد شناخت کمتری نسبت به یکدیگر دارند از این رو برای این که  داد و ستد به جریان بیفتد نیازمند بسترسازی برای کسب اعتماد است .

در دنیای ارتباطات شرکت ها و سازمان هایی  که به شکل های مختلف  زمینه ها را برای جلب اعتماد مردم فراهم می کنند در کسب و کار موفقیت بیشتری دارند .  از این رو مدیران شرکت های تولیدی  تلاش دارند تا  به شکل درستی اعتماد مردم را  جلب کنند .  شرکت هایی که توجه اصلی خود را در جهت تامین نظرات مردم  قرار می دهند  و با اطلاع رسانی و  روابط عمومی حرفه ای  ارتباط نزدیکتری با مشتری برقرار می کنند طبعا در کسب و کار موفق ترند .

جلب اعتماد مردم در کسب و کار همواره یکی از اصلی ترین  و مهمترین شیوه های موفقیت است .  این اعتماد سازی  طبعا در یک فرایند  شکل می گیرد و هیچ شرکت بزرگ  و حتی فروشگاه کوچک نمی تواند در زمان کوتاهی  اعتماد جمع زیادی از مشتریان را کسب کند بلکه باید  در فرایند  خرید و فروش  به صورت عملی این اعتماد سازی فراهم شود .  مدیرانی که به خواسته ها و نیازهای مشتریان  احترام می گذارند و سعی می کنند به وعده های تبلیغاتی خود عمل کنند طبعا در بازار فروش نیز  موفقیت های بیشتری کسب خواهند کرد .

اعتماد سازی  در کسب و کار  دو سویه است . در عصر جدید با حجم زیاد تبلیغات میزان اعتماد مردم به محصولات و کالاهای تولیدی کاهش پیدا کرده است از این رو  در وهله اول مدیران بنگاه های اقتصادی باید زمینه ها را برای اعتماد سازی دو طرفه برقرار کنند ؛ ابتدا  صاحبان کسب و کار باید نیاز ها و خواسته های مردم  را شناسایی کنند ، تا مردم نیز  به کالا و محصول و شرکت آنها اعتماد کنند .

عصر امروز عصر ارتباطات و اطلاعات است اما با ورود انواع و اقسام تبلیغات رنگارنگ و  آمیخته شدن راست و دروغ در بازار تبلیغات و اطلاع رسانی  میزان اعتماد مردم به شرکت ها و کالاهای تولیدی نسبت به دنیای کسب و کار قدیم به شدت کاهش پیدا کرده است .  در دنیای قدیم نوع روابط بسیار ساده و صمیمی تر بوده است و زمینه برای اعتماد سازی دو طرفه  سریع تر شکل می گرفت  اما در عصر رقابتی جدید شرکت های تولیدی به  شکل های مختلف سعی دارند نظر مخاطب  را به کالای تولیدی شرکت خود جلب کنند . بنابراین  اگر در نیم قرن گذشته  با یک آگهی تبلیغاتی اعتماد مردم به کالا جلب می شد امروزه مردم  در برابر  انواع تبلیغات  محصولات جدید قرار دارند از این رو مدیران شرکت های تولیدی نمی توانند صرفا با انتشار  چند آگهی تبلیغاتی در فضای رسانه ای زمینه را برای فروش فراهم کنند . امروزه  شرکت ها برای کسب اعتماد مشتری نیاز به عمل دارند اگر تا دیروز با  تبلیغات گسترده می توانستند حجم فروش خود را افزایش دهند امروز لازم است تا مدیران شرکت های تولیدی در عمل اثبات کنند که مدافع حقوق مردم هستند  و نظر آنها  در تولید بسیار مهم است .

مدیران کسب و کار در دنیای جدید  برای کسب اعتماد مشتری  راه های زیادی را تجربه می کنند اما  این نکته را نباید فراموش کرد که تا زمانی که مدیر شرکت نسبت به مشتری  حس خوب و احساس  خوشایندی نداشته باشد نمی تواند اعتماد او را به دست بیاورد.  بنابراین هر نوع  دروغ و کلک و فریب کاری در کسب و کار  بلافاصله  مشخص می شود و مشتری از خریدن کالا سرباز می زند . بنابراین شرط اول برای اعتماد سازی  احساس خوب  داشتن به مشتری است .  اگر مدیر شرکت  کالایی را که تولید می کند  در جهت تامین منافع خریدار باشد  شکی نیست که در  دراز مدت مشتری به این رفتار انسانی پی می برد و با خرید کالا به این  رفتار پاسخ درست می دهد اما اگر  در فرایند تولید نگاه صرفا سوداگرایانه  وجود داشته  باشد و نیازها و خواسته ها و منافع مردم  در تولید رعایت نشود  مردم نیز تمایلی به خرید محصول از خود  نشان نمی دهند.

در دنیای امروز مشتری برای خرید نیازمند انطباق محصول با خواسته های خود است هر چه قدر میزان  انطباق خواسته مشتری با  محصول بیشتر باشد امکان فروش نیزبالاتر خواهد بود . یکی از خواسته های مشتری ، قیمت است .  مدیران موفق کسانی اند که  در عین حفظ منافع شرکت با تعیین نرخ قیمت استاندارد به  خواسته مشتری نیز احترم می گذارند و سعی نمی کنند پس از جلب اعتماد  برای رسیدن به خواسته های مالی خود هر روز بر قیمت محصول بیفزایند .  اگر مشتری احساس کند که  از نظر قیمت فریب خورده بی شک بعد از این آگاهی محصول را نمی خرد وطبعا ایجاد اعتماد دوباره بسیار سخت است .  برخی از شرکت های تولیدی برای ورود به بازار رقابتی کالا را با  قیمت پایین عرضه می کنند و پس از این که سهم بیشتری در بازار برای خود  به دست آوردند قیمت کالا را افزایش می دهند. این رفتار غیرحرفه ای باعث بی اعتمادی مشتری به شرکت می شود . رفتار صادقانه  بهترین رفتاری است که می توان با آن اعتمادها را جلب کرد .

منبع : http://www.asianews.ir/notes

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار