ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مسئله بیکاری در کشور به طور نسبی هضم شده است:

0

وزیر کار: مسئله بیکاری در کشور به طور نسبی هضم شده است.

وزیر کار با بیان این که رشد صنایع دارای بالای ۱۰ نفر نیروی کار منفی بوده است و حتی در این بخش ریزش کار داشته‌ایم گفت: سهم بنگاههای کوچک و غیر رسمی افزایش پیدا کرده است و مسئله بیکاری به طور نسبی هضم شده است.

به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی امروز در ششمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اصناف خود یک گروه اجتماعی است و بسیار مورد اهمیت در جامعه است. موضوع اشتغال مهمترین مسئله امروز کشور  است که برای رفع این مشکل نیاز به همکاری اصناف داریم.

وی با بیان اینکه اصناف پرچمدار اشتغالزایی در کشور هستند گفت: اقتصاد ایران در سالهای گذشته آب رفته و قدرت اقتصاد ملی ما کم شده است اما از سال ۹۳ و ۹۴ سالانه ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

ربیعی تصریح کرد: در اقتصادی که ۵۶ درصد کسری رشد داشته باشد باید به طور سالیانه بتوانیم ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

مسئله بیکاری در کشور به طور نسبی هضم شده است

وزیر کار با بیان اینکه صنعت بزرگ کشور این رشد را نداشته است گفت: رشد صنعت بالای ۱۰ نفر منفی بوده است و حتی در این بخش ریزش کار داشته‌ایم اما سهم بنگاههای کوچک و غیر رسمی که عمدتا در اصناف هستند افزایش پیدا کرده است و مسئله بیکاری به طور نسبی هضم شده است که این امر نشاندهنده نقش بنگاههای خرد و کوچک در اقتصاد کشور است.

ربیعی یادآور شد: بنگاههای کوچک در زمان تحریمها نیز کمترین آسیبها را دیده‌اند و این بنگاههای کوچک و سهم این بنگاههای کوچک در اشتغال کشور غالب است.

وی یادآور شد: بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی کشور نیازمند رشد اقتصادی با بکارگرفتن نیروهای مردمی است که شاه‌کلید ایجاد اشتغال در زمان حال حاضر خدمات و خدمات مولد است که در حوزه اصناف جای می‌گیرد.

وزیر کار در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه در دوران رکودی به طور طبیعی نقش خدمات برجسته می‌شود گفت: در حال حاضر به نوعی اشتغال پساصنعتی را دنبال می‌کنیم و ما متعلق به دوره‌ای هستیم که اشتغال در خدمات و خدمات مولد بروز در کشور زیاد می‌شود.

وی در توضیح بیشتر گفت: از برنامه‌ریزیهایی که در این ارتباط در دستور کار داریم توسعه حوزه‌های آی تی و گردشگری در کشور است که اکنون در این بخش تمرکز کرده‌ایم زیرا در کوتاه مدت این بخش ظرفیت گسترش خواهند داشت و اشتغالهای موازی خود مانند حمل و نقل را نیز فعال می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه اصناف نیازمند آموزش بیشتر هستند گفت: بررسیهای ما نشان می‌دهد که اصناف باید افزایش مهارت پیدا کنند که این امر به بهره‌وری آنها کمک شایانی خواهد کرد.

امیدوارم سال آینده در دولت بمانم

وزیر کار در ادامه صحبتهای خود با اشاره به اینکه قاچاق کالا ضربه سنگینی به اشتغالزایی کشور وارد کرده است با خنده گفت: امیدوارم که سال آینده در صورتی که در دولت باشم بتوانم همکاریهای خود را در این بخش با اصناف توسعه دهیم.

ربیعی تاکید کرد: با مذاکراتی که با بانک رفاه داریم دنبال آن هستیم که بیمه بیکاری را به سمت تسهیلات کم بهره برای بنگاههایی که در معرض تهدید ایجاد بیکاری هستند ببریم.

وی یادآور شد که این امر فعلا در حد ایده است و باید بررسیهای بیشتری در این زمینه انجام شود.

وزیر کار در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه امیدوارم تدبیر دولت روحانی سالها در کشور ادامه داشته باشد گفت: دولت روحانی چیزهایی که نمی‌داند می‌گوید نمی‌دانم و اذعان دارد که شما عالم هستید (مردم و اصناف)‌ و من دست خود را برای یاری دراز می‌کنم.

ربیعی افزود: هدف ما این است که غم را از چهره مردم کم کنیم و دولت برای فعالیتهای خود دست یاری به سمت اصناف و بخش خصوصی دراز می‌کند.

دولت در سال سوم تازه شکوفا شده است

وزیر کار با بیان اینکه این دولت تازه در حال شکوفا شدن در سال سوم خود است گفت: تامین اجتماعی اکنون به ریل برگشته است و من بر اساس سفری که به یزد رفته بودم دیدم که ۱۳ درصد حمل و نقل کاشی و سرامیک افزایش پیدا کرده است. ۹ درصد کالای صنعتی بیشتر حمل و نقل می‌شود و فروش سیمان ۴ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی اقتصاد ایران با روشهای معمولی فعلی نمی‌توان فعالیت کرد گفت: نیاز به پیدا کردن روشهای جدید در اقتصاد کشور هستیم.

ربیعی گفت: ما می‌خواهیم تمام خانواده‌های دارای معلول را صاحب خانه کنیم. همچنین به دنبال ایجاد محیطی امن برای بانوان سرپرست خانوار هستیم.

منبع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/07/05/1196446

شناسه خبر: ۱۱۹۶۴۴۶ سرویس: اقتصادی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار