ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

با هرگونه تبعیض کاری میان زنان و مردان مخالفیم!

0

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

با هرگونه تبعیض کاری میان زنان و مردان مخالفیم!

یک مقام مسئول کارگری با هرگونه تبعیض کاری میان زنان و مردان مخالفت کرد و گفت: نگاه کارفرمایان در پرداخت دستمزد کمتر به زنان موجب شده تا فضای کار مردان در برخی مشاغل محدود شود.

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: ابلاغ این سیاستها با هدف حمایت و تحکیم بنیان خانواده‌ها و ارزش گذاشتن به مقوله تشکیل خانواده بوده تا ضمن حمایت از نقش اجتماعی و اقتصادی و پذیرش مسئولیت زنان در محیط بیرون از خانه، نقش مادری و وظایف همسری و خانه دار نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با هرگونه تبعیض کاری میان زنان و مردان مخالفیم و مانعی برای حضور زنان در فضای کسب و کار نمی‌بینیم، تاکید کرد: در برخی مشاغل حضور بانوان ضروری است و جایگاهی برای کار مردان ندارد ولی امروز به دلیل شرایط سخت معیشت حتی در برخی مشاغل مردانه هم زنان حضور دارند و سختی کار را برای کمک به اقتصاد خانواده می‌پذیرند.

ابوی با بیان اینکه اشتغال زنان محدودیتی برای کسب و کار مردان ایجاد نمی‌کند، افزود: آن چیزی که موجب شده امروز مردان در برخی مشاغل اصطلاحا خانه‌نشین شوند رفتار کارفرماها در به کارگیری نیروی کار است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: نگاه برخی گروههای کارفرمایی این است که زنان با مردان تفاوت‌هایی در پرداخت دستمزد باید داشته باشند و متاسفانه این مساله در سالهای اخیر بیشتر دیده می‌شود در حالی که پذیرش زنان برای کار در ابتدا محدود بود ولی امروز به دلیل پرداخت دستمزد کمتر و به کارگیری زنان در ساعات طولانی، از نیروی زن بیشتر از نیروی مرد استفاده می‌شود و همین امر فضای کسب و کار مردان را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته وی این رفتار موجب احجاف و تبعیض و بی عدالتی میان زنان و مردان می‌شود و بازار کار را در برخی مشاغل دچار اشکال می‌کند.

این فعال کارگری در پایان با اشاره به جایگاه زنان در عرصه اقتصاد و بازار کار، خاطرنشان کرد: امروز زنان بخش اعظمی از تولید و کسب و کار را به خود اختصاص داده‌اند و ایجاد مشاغل خانگی و کشاورزی، حاصل فعالیت زنان کارآفرین و نمونه‌ای است که در صنعت، ‌تولید و خدمات نقش بسزایی دارند.

منبع : http://isna.ir/news/95062012713

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار