ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

«افسردگی» از عوامل بی رغبتی جوانان برای ازدواج :

0

رئیس کمیسیون بهداشت مطرح کرد:

«افسردگی» از عوامل بی رغبتی جوانان برای ازدواج / رونق اقتصادی، محرکی برای تشکیل خانواده.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برای دستیابی به تعالی خانواده، افزایش ازدواج جوانان و جمعیت، باید نهادهای مسئول و تعیین کننده تعریف شود تا در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، جسمی، معنوی و روانی افراد جامعه گام بردارند.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، علی نوبخت حقیقی – رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراکز تصمیم گیرنده در امور فرهنگی باید با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، هم افزایی داشته باشند، اظهار داشت: تعداد مراکز تصمیم گیرنده در امور فرهنگی جامعه باید برای صرفه جویی اقتصادی و رسیدن به هدف که همان تعالی خانواده، ازدواج جوانان و تکثر فرزند است، یکپارچه شوند و می بایست نهادهای مسئول و تعیین کننده تعریف شود تا در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، جسمی، معنوی و روانی افراد جامعه گام بردارند.

وی در ادامه به اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اشاره و بیان کرد: برای پیشگیری از معلولیت، مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اجباری شده است که در این مشاوره ها، کارشناسان مربوطه تشخیص خواهند داد که آیا افراد قبل از ازدواج آزمایش ژنتیک انجام بدهند یا ندهند؟

نوبخت با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست‌های کلان جمعیت و خانواده را ابلاغ کردند که بر اساس آنها جهت گیری‌ها روشن شده و سیاستگذاری‌ها انجام می‌شود و بر این اساس حرکت‌ها تنظیم می‌شود، افزود: جمعیت کشور باید به لحاظ کمی و کیفی گسترش پیدا کند، کیفی به این معنا که جمعیتی رشد یابد که از لحاظ جسمی و روانی به جامعه خدمت کند و بتواند جامعه را تعالی دهد. از این رو، مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان با کمک دولت در راستای مسائل جمعیتی و تعالی خانواده برنامه‌هایش را دنبال و گام های بلندی را بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه ما مشکل قانون نداریم، بلکه مشکلاتی که سر راهمان است به دلیل عدم هماهنگی بخش‌ها و دستگاه‌هاست، ادامه داد: جریان ازدواج، به مسائل مختلف روانی و جسمی افراد باز می‌گردد که اگر افراد افسرده باشند؛ که متاسفانه بر اساس آمار و مطالعات تعداد زیادی از جوانان افسرده هستند؛ دیگر رغبتی به ازدواج نخواهند داشت، بلکه بیشتر به سمت اعتیاد روی می‌آورند.

نوبخت در ادامه افزود: پس اگر می‌خواهیم آمار ازدواج در کشور افزایش یابد باید به سلامت جسمی، روانی افراد توجه کنیم. برای اینکه سلامت روحی افراد تامین شود فرد باید شغل مناسب و آینده روشنی داشته باشد. از این رو مجلس با کمک دولت باید رونق اقتصادی ایجاد کند تا جوانان تحصیلکرده صاحب شغل و درآمد شوند تا بتوانند زندگی تشکیل دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان برنامه رادیو سلامت با بیان اینکه نهادهای فرهنگی باید پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه باشند و بدانند چرا ازدواج در کشور کاهش یا افزایش می یابد؟، اظهارداشت: بخش‌ها و نهادها باید هم افزایی داشته باشند تا به هدف مشترک که تعالی خانواده و افزایش جمعیت است دست یابیم. بنابراین نباید موازی یکدیگر قدم برداریم بلکه باید در یک مسیر با تفاهم و هم افزایی در ابعاد مختلف فرهنگی جامعه گام برداریم که اگر چنین نشود قانون ورود پیدا خواهد کرد و نهادها و موسسات این حوزه را یکپارچه و ادغام می‌کند.

منبع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/06/20/1183153

شناسه خبر: ۱۱۸۳۱۵گزینش پرونده‌ها۳ سرویس: اجتماعی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار