ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار به بانک‌ها درباره یک موسسه غیرمجاز+ سند:

0

بانک مرکزی به بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز هشدار داده که به موسسه غیر مجاز آرمان خدماتی ارائه نکنند.

به گزارش ایسنا، به دنبال سیاست گذاری برای سامان‌دهی بازار غیرمتشکل پولی یکی از برنامه ‌هایی که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، عدم خدمات دهی به موسسات غیر مجاز از سوی بانک‌ها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزی بود. به طوری که طی بخش‌نامه‌ای هرگونه ارائه خدمات مالی به این موسسات ممنوع شد. چرا که غیرمجازها با توجه به اینکه در چارچوب ضوابط بانک‌ مرکزی قرار ندارند از خدماتی همچون حضور در شبکه شتاب و یا صدور دسته چک محروم هستند. از این رو چنین خدماتی را از طریق بانک‌ها و مجازهای بانکی دریافت و به مشتریان خود ارائه می‌کند.

در حالی با وجود این دستورالعمل باز هم برخی بانک ها با بی اعتنایی به روال خود ادامه داده و همچنان به غیرمجازها خدمات ارائه و به عبارتی به بقای آنها کمک می کنند که اخیرا بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای از حوزه نظارت به بانک‌ها و موسسات اعتباری توسعه، عسکریه، کوثر، نور و کاسپین موضوع عدم ارائه خدمات بانکی به موسسات فاقد مجوز بازار پول را به منظور برقراری انضباط در بازار و پیشگیری از فعالیت غیرمجاز را یادآوری کرده و موسسه ای خاص را توجه قرار داده است.

در این دستور اعلام شده که بانک‌ها و موسسات مجاز باید از ارائه هرگونه خدمات به شعب موسسه اعتباری آرمان که تعاونی البرز ایرانیان نیز جزئی از آن است خودداری کنند.

این در حالی است که بانک مرکزی  به فاصله چند روز طی اصلاحیه ای به بانکها اعلام می کند که در بخشنامه مد نظر فقط موسسه البرز ایرانیان مد نظز بوده و ارایه خدمات به موسسه اعتباری وحدت بلامانع است.

در این دستورالعمل دلیل اینکه چرا در بین چند هزار موسسه غیر مجاز آرمان مورد توجه قرار گرفته اعلام نشده است ولی به هر صورت در حال حاضر هستند غیرمجازهایی که از طریق بانک‌ها و موسسات مجاز خدمات لازم را به مشتریان خود ارائه کرده و به عبارتی مجازها عاملی برای پایداری و باقی ماندن غیرمجازها شده‌اند.

باید یادآور شد که این موسسه آرمان که مورد توجه بانک مرکزی قرار گرفته ظاهرا با موسسه آرمان ایرانیان که پیش تر فعالیت می کرد و در ادامه با تعاونی‌های زیر مجموعه خود ادغام و اکنون با دریافت مجوز بانک مرکزی در قالب موسسه اعتباری کاسپین فعالیت می‌کند، متفاوت است.

انتهای پیام

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار