ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کشت برنج در کدام استان ها مقرون به صرفه است؟

0
مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی معاونت زارعت گفت: تولید برنج در استانهایی که با بحران آب روبرو هستند به سبب آب بر این محصول صرفه اقتصادی ندارد.
کاوه خاکسار مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی معاونت زارعت در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شکسته شدن رکورد تولید جو پس از ۲۶ سال اظهار داشت: امسال بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن جو در کشور تولید شده که در مقایسه با سال گذشته حداقل افزایش ۶۰۰ هزارتنی دارد.

وی در خصوص خرید تضمینی جو نیز گفت:امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن جو از کشاورزان خریداری شده که این رقم در سال گذشته ۳۰۰ هزارتن بوده است.

خاکسار با بیان اینکه خرید تضمین جو و گندم از نظر بازرگانی متفاوت است، افزود: اکثرا جو کشت شده به بخش خصوصی فروخته می شود یا از سوی کشاورزان برای مصرف در دامداری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی معاونت زارعت ادامه داد: قیمت جو تابع عرضه و تقاضا است و نوسانات قیمت با افزایش و کاهش میزان کشت محصول ارتباطی ندارد.
به گفته وی در سال زراعی جاری با جا به جایی اراضی کم بازده امیدواریم میزان تولید افزایش یابد.
*** انتقال کشت حبوبات بهاره به پاییزه
مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی معاونت زارعت در خصوص برنامه وزارت جهاد برای افزایش تولید حبوبات نیزعنوان کرد: افزایش عملکرد و کشت حبوبات از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است و توسعه مکانیزاسیون در این خصوص امری مهم به شمار می رود.
وی ادامه داد:  تولید حبوبات با مشکل خاصی همراه نیست و تنها نوسانات قیمت موجب شده که کشاورزان نسبت به کشت برخی اقلام اقدام و یا منصرف شوند.
خاکسار با بیان اینکه کشت برخی اقلام مشکلاتی برای تولید به همراه داشته است، افزود: برخی اقلام مانند نخود در برابر سرما آسیب پذیر هستند از این رو بهتر است که این اقلام در بهار کشت شوند.
این مقام مسئول در خصوص تاثیر انتقال حبوبات از کشت بهاره به پاییزه گفت:کشت حبوبات در پاییز میزان عملکرد را تا سقف دو برابر کشت بهاره افزایش می دهد به گونه ای که میزان نخود و عدس از ۵۰۰ کیلو به یک هزار و ۵۰۰ کیلو در هکتار می رسد.
وی در ادامه یادآور شد: ظرف دو الی سه سال آینده با انتقال کشت حبوبات بهاره به پاییزه می توانیم حبوبات را صادر کنیم.
*** پیش بینی تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج در سال جاری
وی در خصوص وضعیت تولید نیز برنج گفت: با توجه به اقدامات مناسب و مدیریت زراعی مزارع امسال وضعیت تولید و عملکرد شالیزارها مناسب بوده است.
این مقام مسئول در خصوص میزان تولید نیز بیان کرد: در سال جاری از ۳ میلیون و ۲۰۰ الی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزارتن شلتوک ۲ میلیون و ۱۰۰ الی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج سفید برداشت می شود.
مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی معاونت زارعت در پاسخ به این سوال که کشت برنج در سایر استان ها به غیر از گیلان ومازندران مقرون به صرفه است یا خیر؟ اظهار کرد: در سایر استان ها همچون اصفهان، فارس و… تولید برنج به سبب آب بر بودن صرفه اقتصادی ندارد و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی تنها توسعه تولید در استان های گیلان و مازندران را به دنبال خواهد داشت.
منبع :
http://www.yjc.ir/fa/news/5765952

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار