ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

معضل اشتغال کشور با الگوی اقتصاد تعاونی برطرف می شود:

0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش تعاونی ها:

معضل اشتغال کشور با الگوی اقتصاد تعاونی برطرف می شود/ هنوز به باور تعاون نرسیده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حل معضلات اشتغال در کشور، با الگویی به نام تعاون حل شدنی است، گفت: هنوز برخی مسئولان در کشور به ظرفیت های بخش تعاون کشور اعتقاد ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بازگشت به اندیشه تعاون باید سوالاتی را برای اهالی این بخش ایجاد کند، اظهارداشت: یکی از مهمترین موضوعات در شرایط حاضر باور داشتن اندیشه تعاون و تفکر پتانسیل های تعاونی است.

وی افزود: وقتی از تعاون سخنی به میان می آید باید به صورت دائمی، شرایط اقتصادی-اجتماعی ایران را رصد کنیم تا اینکه چگونه می توان در این مختصات تعامل را پیش ببریم.

ربیعی با انتقاد از این موضوع که مخالف برخی اظهارنظرها درباره به سرآمدن دوران تعاونی ها هستم، گفت: هم اکنون در برزیل ۴۰ درصد تولیدات بخش کشاورزی و به همین میزان تولید ناخالص داخلی به بخش تعاون اختصاص دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی های برزیل به ۱۳۷ کشور جهان صادرات دارند و در داخل آمریکا هم بیش از ۳۰ تعاونی بالاتر از یک میلیارد دلار درآمد سالانه دارند و ۱۰۰ تعاونی نخست این کشور ۱۱۷ میلیارد دلار تولید داشته اند.

وی گفت: علاوه بر این، در سطح جهان تعاونی ها حدود ۱۰۰ میلیون شغل ایجاد کرده اند که ۲۰ درصد بیشتر از مجموعه شغل های ایجاد شده توسط تمامی شرکت های چندملیتی است بنابراین باور من این است که اگر ما نمی توانیم کاری را به درستی انجام دهیم نباید به دنبال مقصر بگردیم.

ربیعی ادامه داد: در ایران خصوصی سازی و خارج کردن کارخانه ها از شهرها مساوی بود با اخراج کارگران و بیکاری آنها و در واقع به جای خصوصی سازی تجاری سازی و اقتصاد مالی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برنامه های دولت قبل که ادعا می شد عدالت محور هستند، کار را به جای نرساندند، گفت: با وجود هزینه کرد ۷۵۰ میلیارد دلار، اقشار فرودست ما امروز در همان جایی ایستاده اند که قبلاً بودند و وضعیت آنها تغییر نکرده است.

ربیعی گفت: امروز الگوی تعاون می تواند برای حل این مشکلات به کمک ما بیاید تا طبقه متوسطی را شکل دهیم که ۸ دهک جامعه را شامل می شود و این موضوع با الگوی تعاون انجام شدنی است.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950614000661

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار