ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

میزان بهره‌مندی ۵ دهک فقیر کشور از تسهیلات بانکی صفر است:

0

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم:

میزان بهره‌مندی ۵ دهک فقیر کشور از تسهیلات بانکی صفر است/ ۴۰ درصد روستاییان فقر چند بعدی دارند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه تسهیلات بانکی به آحاد مردم ارائه نمی‌شود گفت: میزان بهره‌مندی ۵ دهک فقیر کشور از تسهیلات بانکی صفر است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید ابوالفضل رضوی ظهر امروز در جلسه بررسی و تبیین راهکارهای عملی توسعه روستایی استان لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه من با تدوین سند محرومیت‌ زدایی در استان موافق هستم اظهار داشت: این سند باید به گونه‌ای باشد که وضعیت بخش‌های مختلف به طور کامل مشخص شود و تا پایان ۳ سال عملیات اجرایی آن تکمیل شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: معنای توسعه یعنی وسعت‌ یافتن، بزرگ و قدرتمندان شدن است و ما دو نوع توسعه محلی، منطقه‌ای و ملی داریم که باید دانست توسعه محلی بسیار مشکل‌تر از توسعه ملی است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزان کشور قبل از انقلاب و بعد از آن هیچگاه به توسعه محلی توجه نکرده‌ بودند و این مورد با کم توجهی مواجه بوده است تصریح کرد: توسعه محلی با یکسری مخالفت‌ها روبرو است و دارای منتقدانی نیز هست زیرا یافتن و پیدا کردن پتانسیل‌ها و بزرگ شدن آنها در یک محل محدود است.

این مسئول اضافه کرد: ضعف‌ها در توسعه ملی منطقه‌ای کمتر نمایان می‌شود این در حالی است که در توسعه محلی با مردمی سر و کار داریم که عمدتا دارای تفکرات محدودی هستند و حرکت دادن این مردم به سمت توسعه سخت‌تر است.

رضوی با اشاره به اینکه بیشتر زنان روستایی در پستو هستند و یا اجازه ورود به مسائل اقتصادی را پیدا نکرده‌اند مطرح کرد: توسعه محلی شروع کننده توسعه ملی است و از طرف دیگر برای رسیدن به توسعه منطقه‌ای باید به آن توجه بیشتری کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه نشانه عدالت‌گرایانه برنامه‌ریزی هر کشور در توسعه محلی آن است عنوان کرد: توسعه محلی نشانه خلاقیت و ابتکار هر جامعه است.

وی افزود: کشور ایران از نظر وسعت چند کشور اروپایی را در خود جای می‌دهد. جمعیت کشور ایران بالا و دارای ذخایر نفت،‌ گاز و معدنی بسیاری است و از نظر داشتن مناظر طبیعی جزو چند کشور گردشگری برتر جهان بوده و از حیث صنایع دستی جزء ۳ کشور اول است.

این مسئول ادامه داد: حال این سوال پیش می‌آید که چرا کشور ایران علی‌رغم داشتن این همه دارایی‌ از کشورهای کوچکی مانند اتریش و المان پیشرفته‌تر نیست و باید پاسخ داد که متاسفانه در کشور ما تسهیلات به آحاد مردم داده نمی‌شود و این برخلاف اعتقاد ما است.

رضوی با بیان اینکه ۵ دهک فقیر از گرفتن تسهیلات بانکی دارای بهره‌مندی صفر درصدی هستند گفت: وام‌های بانکی در ایران تنها به کمتر از یک دهک آن هم دهک بالای جامعه داده می‌شود و ۹۰ درصد از وام‌ها از آن دهک پولدار هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته از باب موضوع فقر چند بعدی در کشور مشخص شده است که ۴۰ درصد از خانوارهای روستایی دارای فقر چند بعدی هستند تصریح کرد: ۱۷ درصد از خانوارهای شهری نیز دارای نوعی فقر به نام فقر چند بعدی هستند آیا این نشان‌دهنده برنامه عدالت‌ محور در کشور است؟

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای به عنوان دقت و مطالعه در دادن وام‌های بانکی به عشایر و روستایی‌ها مخالفت می‌کنند و می‌گویند آیا اشتغال تنها با وام امکان‌پذیر است.

وی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مطرح کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب دانش‌بنیانی،‌ عدالت بنیانی، مردم محوری، درون‌زایی و برون‌گرایی از اهداف اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است که همه مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

منبع : http://www.snn.ir/detail/News/538841/232

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار