ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

واژه های رفاه و تامین اجتماعی مولود تحولات مدرن جهان هستند:

0
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

واژه های رفاه و تامین اجتماعی مولود تحولات مدرن جهان هستند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه واژه‌های رفاه و تامین اجتماعی به خصوص با صفت اجتماعی، مولود تحولات مدرن جهان هستند،گفت: به خاطر همین ویژگی، پیچیدگی‌های مناسبات اجتماعی مدرن نیز در تفسیر و تاویل آنها راه جسته‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در سمینار منطقه ای اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی( ایسا)، ضمن خیر مقدم به هانس هورست کنکلوسکی، دبیرکل اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی و کارشناسان حوزه تامین اجتماعی و دیگر حضار، اظهار داشت:  امروز گرد هم آمده‌ایم تا تجارب خود در خصوص جدیدترین تحولات تامین اجتماعی را در حوزه های ساختار سازمانی، ICT و گسترش پوشش با یکدیگر در میان بگذاریم.
وی افزود: امیدوارم ماحصل گفتگوها و تصمیمات این اجلاس، به توسعه هر چه بیشتر دانش و تخصص تامین اجتماعی در منطقه آسیا بیانجامد.
دکتر نوربخش با بیان اینکه رفاه اجتماعی تعبیری است که بیشتر به یک وضعیت چندجانبه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی معطوف است، گفت: حفظ شأن انسان‌ها، مسئولیت‌پذیری جامعه در قبال آن و ارتقای توانمندی کلیت جامعه در عرصه‌های فردی و جمعی از اهداف اساسی آن است.
وی تاکید کرد: رفاه اجتماعی، سازمانی عظیم، گوناگون و پیچیده است و تعریف اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی از “رفاه اجتماعی”،  نظامی است که به منظور خدمت و کمک به افراد به وجود می‌آید تا سلامت، زندگی بهتر و موجبات روابط مناسب‌تری را برای پیشرفت استعدادها، قابلیت‌ها و توانایی‌های انسان فراهم سازد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر که با توصیه ها و حمایت های مقام معظم رهبری، تاکید بر ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی برای حمایت از حقوق محرومان و مستضعفان و مبارزه با فقر به اوج رسیده است،  امید به احیاء نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در تحولات مترتب بر نظام های رفاهی و تامین اجتماعی در عرصه داخلی و بین المللی بیشتر شده است.
وی افزود:  برنامه ‏های اخیر توسعه ملی، برنامه هایی مترقی و پیشرفته اند که به پشتوانه آن قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به تصویب رسیده است. از اینرو نکته اساسی و ضروری در”تغییر نگرش”‏هاست.
دکتر نوربخش ادامه داد: تصویب قانون و پیشنهاد برنامه های توسعه ای نقطه آغازین این حرکت است و اجرا و کاربست آنها نیازمند عزم عمومی نهادها و مؤسسات دانشگاهی و پژوهشی و مستلزم مشارکت مؤثر مردم و سازمان های مردم نهاد در فرایند توسعه است.
وی تصریح کرد: وظیفه و رسالت سازمان ها و نهادهای مسئول در این زمینه طراحی ساز و کارهایی است که این امر مهم را محقّق سازد و سهم اقتصاد دانش بنیان را در مجموعه فعالیتهای ملی فزونی بخشد و جامعه ای دانش محور را بنیان نهد .
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امروزه واقعیت های جهان و ابزار ما برای ادراک این واقعیت ها، در حال تغییر است، گفت: مسئله سالمندی جمعیت و پایداری منابع تامین اجتماعی از مسائل پیش روی اکثر قریب به اتفاق سیستم های تامین اجتماعی در جهان است.
دکتر نوربخش اظهار داشت: سمینار “ایسا” با سه محور بسیار با اهمیت برای سازمان های تامین اجتماعی، تحت عنوان، ساختارهای ICT، ساختارهای سازمانی و گسترش پوشش برگزار می شود.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است.
وی اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش این سازمان، با احتساب بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی، جمعیتی بالغ بر ۴١ میلیون نفر را تشکیل می دهد که این سازمان را به یکی از بزرگترین نهادهای بیمه ای در منطقه تبدیل کرده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: از جمله دستاوردهای نظام تامین اجتماعی ایران، برقراری پوشش بیمه ای برای ٩۵درصد جمعیت شاغلین و ۵١درصد جمعیت شاغل در بخش غیررسمی بازار کار و در مجموع برای ٧۵درصد  نیروی کار در مشاغل رسمی و غیررسمی است.
وی افزود: براساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها (با مشارکت بیمه شده و کارفرما) تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست. به همین دلیل، دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا غیردولتی باشد.
دکتر نوربخش ادامه داد: تکیه‌گاه اصلی این سازمان مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است.
وی گفت: تدوین برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی در راستای اصلاح ساختارها، توسعه قابلیت ها و افزایش ظرفیت های سازمانی با تأکید بر ارتقاء جایگاه سازمان به عنوان یک نهاد فعال اثرگذار و افزایش هم افزایی بین بخش های مختلف (بیمه ای، درمانی و سرمایه گذاری) از اقدامات حائز اهیمت این سازمان در استقرار یک نظام تامین اجتماعی پیشرو بامحوریت حکمرانی خوب بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر که تغییر و تحولات محیطی از مهمترین چالش های فراروی سازمانها به شمار می روند، بهره گیری مناسب از استعدادها و توانایی های افراد در تدوین چارچوبها و الگوهای فکری جدید، نقشی حیاتی دارد. از اینرو سازمان تامین اجتماعی با اذعان بر تعالی بخشی به سرمایه انسانی و بهینه سازی نظام مدیریت منابع انسانی، اقدام به تغییر ساختار خود در جهت ایجاد یکپارچگی و انسجام هر چه بیشتر در  راستای ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مسئولیت پذیری خود نمود.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به منظور تحقق جامعه ای توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش های اسلامی، با توجه به ماهیت استراتژیک فناوری اطلاعات وسیستم‌های اطلاعاتی، ICT را به عنوان یک بازوی پیشران به خدمت گرفته و با استفاده از این اهرم قدرتمند و با ارائه خدمات وسرویس های به روز،  در راستای نیل به چشم انداز ودستیابی به اهداف تعریف شده گام بر می دارد.
دکتر نوربخش گفت:  توفیق سازمان تامین اجتماعی در پنجمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات و شناخته شدن این سازمان به عنوان تنها برگزیده در محور دولت الکترونیک موٌید این مدعاست.
وی به برخی از اقدامات مهمی که سازمان تامین اجتماعی در راستای تغییر ساختار تشکیلاتی خود، ارتقای زیرساخت های  ICTو گسترش پوشش بیمه ای با الهام از راهبردهای تببین کننده “ایسا” انجام داده است، اشاره کرد و افزود: شناسایی گروه های بیمه ای جدید، ارتقای دسترسی به خدمات بیمه ای با اولویت مشاغل غیررسمی و فصلی، غیرمزد و حقوق بگیران، شاغلان در مشاغل خانگی، زنان خانه دار، بیکاران جویای کار، دانشجویان و سربازان وظیفه، سایر گروه های فاقد پوشش بیمه اجتماعی، نهادهای حمایتی، تشکیل اداره کل امور اتباع خارجی و برقراری سیستم نام نویسی متمرکز و افزایش تعداد بیمه شدگان خارجی از ۵٠٠٠ نفر به ١٩٠٠٠ نفر از جمله اقدامات چشمگیر این سازمان در کمتر از یک سال بوده است.
وی تصریح کرد: ارتقای فرهنگ تامین اجتماعی و افزایش اطلاع رسانی به عنوان معیار اصلی در ارتقای پرداخت حق بیمه توسط بیمه شدگان سازمان نیز از دیگر اقدامات مثمرثمر بوده است.
وی با اشاره بر نقش بنیادین ICT در ارتقای کیفی سازمان، اذعان داشت:  توسعه نرم افزاری در سازمان تامین اجتماعی و گسترش خدمات غیرحضوری، صدور کارت هوشمند، ارتقای مدیریت ICT در راستای استقرار سیستم های بازرسی الکترونیک، توسعه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی و راه اندازی سیستم CRM از جمله اقدامات مهم در این حوزه بوده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: بر این باوریم که مراودات بین المللی و ایجاد زمینه های همکاری پایدار و دراز مدت در حوزه تامین اجتماعی در میان کشورها، جریان خلاقیت و نو آوری جهانی را شتاب بخشیده و به ما قدرت می دهد که درک بهتری از توانایی های یکدیگر در عرصه فعالیت های بین المللی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: لازم می بینم از اهتمام ویژه اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در تلاش برای ارتقای دانش نوین و به روز شده تامین اجتماعی و انتقال تجربیات کشورهای عضو به همدیگر صمیمانه قدردانی نمایم و بر ضرورت افزایش و توسعه دامنه این همکاری ها تأکید نمایم.
دکتر نوربخش اظهار امیدواری کرد؛ با استعانت از الطاف الهی بتوانیم نقش مؤثری در ارتقای جایگاه علمی و تخصصی تامین اجتماعی در آسیا و در سطح جهانی داشته باشیم و در آینده‌ای نزدیک، شاهد قرار گرفتن تعداد بیشتری از کشورهای منطقه و از جمله جمهوری اسلامی ایران در میان کشور‌های برتر جهان از نظر کشورهای پیشرو در حوزه تامین اجتماعی باشیم.

منبع : http://www.tamin.ir/News/Item/31268/2/31268.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار