ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مهم‌ترین آسیب صندوق‌های بازنشستگی عدم استقلال صندوق‌ها است:

0

ربیعی در پاسخ به سؤال قاضی‌پور:

مهم‌ترین آسیب صندوق‌های بازنشستگی عدم استقلال صندوق‌ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز مهم‌ترین آسیب صندوق‌های بازنشستگی عدم استقلال صندوق‌ها است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (سه‌شنبه ۹ شهریورماه ۹۵) با حضور در صحن علنی مجلس و در پاسخ به سوال قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه مبنی بر عدم سوددهی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی،‌ اظهار داشت: در این باره لازم است بگویم قضاوت در مورد عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید براساس تعدادی شاخص صورت گیرد و شاخص‌هایی که توضیح دهند آیا ما در این امر موفق بودیم یا خیر.

وی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی را حفظ استقلال صندوق‌ها  عنوان کرد و افزود: شاخص دوم در مورد فرآیند و جریان سالم اراده برای کار سالم و غیرفسادآمیز و مبارزه با فساد است لذا به اعتقاد من شاخص بعدی مدیریت به کار گرفته شده و کارآمدی صندوق‌ها است و سپس بهره‌وری و استفاده مناسب از سرمایه‌های موجود است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تصریح کرد: من معتقدم که حتی در مورد شاخص چهارم که مورد سوال آقای قاضی‌پور قرار گرفته ما در اینجا هم باید صنعت را در نظر بگیریم که یکی از آنها مقایسه این صندوق‌ها با سایر صندوق‌های دیگر است. اگر می‌خواهید بپرسید این صندوق‌ها  سودآوری داشته یا خیر باید این صندوق‌ها را را با سایر صندوق‌های دیگر مقایسه کنیم. حتی با بخش خصوصی مشابه نیز این صندوق‌ها مقایسه شود. به عنوان مثال صنعت سیمان را با بخش خصوصی مشابه خود باید مقایسه و سپس قضاوت کرد که آیا موفق بوده یا خیر.

ربیعی بر همین اساس اضافه کرد: مسئله مهم‌تر این است که زمانی که می‌خواهیم در مورد موفقیت یا عدم موفقیت اقتصادی این شرکت‌ها می‌خواهیم صحبت کنیم باید حتما زمینه و شرایط اقتصادی کشور باید در نظر گرفته شود. اینکه ما در چه دوره‌ای از زمینه‌های اقتصادی بودیم. کدام بستر اقتصادی و کدام شاکله بزرگ اقتصادی کشور آمادگی رونق در سال‌های گذشته را داشته که در دل صندوق‌ها آمده و قضاوت کنیم و بگوییم که عقب مانده‌اند.

وی ادامه داد: در شاخص‌های ابتدایی مذکور آقای قاضی‌پور و همراهان بدانند امروز مهم‌ترین آسیب صندوق‌های بازنشستگی عدم استقلال صندوق‌ها است. امروز همه وزرا می‌دانند که حفظ استقلال صندوق‌ها کار بسیار دشواری بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه عنوان کرد: ما باید نظام تصمیم‌گیری صندوق‌ها را به خود صندوق‌ها واگذار کنیم. امروز صندوق‌ها حیات‌خلوت هیچ کس نیستند و خودشان در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: از سال‌ها قبل یعنی از پایان سال ۹۲ منشور اخلاقی صندوق‌ها ابلاغ شده و در این منشور حتی اگر امروز بحث دریافت‌های نامتعارف مطرح است در بخش صندوق‌ها و هیات‌مدیره صندوق‌ها و شرکت‌ها در گزارش‌های تهیه‌شده هیچ گاه اسم آنها نبوده به جز مسئله بانک رفاه که آن هم از نظام کلی بانکی تبعیت می‌کرد چراکه پرداخت‌های ناعادلانه در آنجا شکل گرفته بود. شرکت‌ها و صندوق‌های ما در سازمان تامین اجتماعی و صندوق کشوری، روستاییان و عشایر و صندوق فولاد از موضوع دریافت حقوق‌های نجومی مبرا بودند.

وی ادامه داد: بنا و اساس این صندوق‌ها در کار، سلامت است. در مورد اجازه عدم استفاده پس‌اندازها اگر هرگاه چیزی شنیدیم یا کسی به ما مطلبی گفت خود ما پیشگام بودیم و عمل کردیم. همچنین درباره کارآمدی و اثربخشی سرمایه‌گذاری و کارآمدی کار در صندوق‌ها باید بگویم همه تلاشمان بر این بوده انتصاب مدیران ما بجا و  مدیران لایق باشند اما این را هم کتمان نمی کنم که در این همه انتصاب ممکن است در جایی هم مدیری به درستی انتخاب نشده باشد ولی ما به سرعت یا او را تعویض کردیم یا حتی آن شخص را به مراجع قانونی معرفی کردیم.

ربیعی همچنین یادآور شد: ما سعی می‌کنیم نظام انتصابات‌مان را براساس شایسته‌سالاری قرار دهیم. حداقل قضاوت می‌کنید که در راس صندوق‌های ما اقتصاددان‌ترین افراد حضور دارند. من فکر می‌کنم که در این جهت همه تلاش خود را به کار بردیم تا بتوانیم افرادی را به کار بگیریم که صادقانه کار و فکر کنند. کارگران، صاحبان، کارمندان، بازنشستگان، کارگران فولاد کارفرما و صاحبان آنها هستند و همواره تلاش کردیم جای خادم و مخدوم در این صندوق‌ها عوض نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به اظهارات قاضی‌پور عنوان کرد: با توجه به اینکه سوالات آقای قاضی‌پور بسیار زیاد بود و من حتی فرصت نوشتن آنها را نداشتم درخواست می کنم که سوالات را به من ارائه کند تا به تک تک آنها در فرصت مناسب پاسخ دهم.

وی اضافه کرد: در ماده ۲۶ که گفته شده انجام هر گونه فعالیت بنگاه‌داری ممنوع است، باید بگویم روزی که بنده وزیر کار شدم استراتژی‌های انبساطی و انقباضی صندوق‌ها را ترسیم کرده و نوشته‌ام.

ربیعی ادامه داد: در استراتژی انبساطی ما، باید صندوق چرخش داشته باشد و سرمایه‌گذاری کند. ما ناچار هستیم هرکجا که سودآوری برای کارگران داشته باشد حوزه گاز و پتروشیمی را گسترش دهیم. مگر ما می‌توانیم طرح تکمیلی را اجرا نکنیم؟

وی همچنین تصریح کرد: درباره حقوق‌های نجومی من نمی‌گویم که کسی جایی تخلفی نکرده اما بنای ما بر حقوق‌های نجومی نبوده است. در هیچ کدام از گزارش‌ها هم حقوق نجومی در هیات‌مدیره سازمان‌های مربوطه وجود نداشته، در اینجا سوءتفاهم پیش می‌آید.

وزیر کار ادامه داد: من سعی کردم بهترین افراد را برای هیات‌مدیره انتخاب کنم. این افراد نسبت به سایر بخش‌ها و بخش‌های خصوصی حقوق‌های چندانی دریافت نمی‌کنند. شاید بیشترین آن ۱۳ میلیون تومان بوده است.

ربیعی در عین حال افزود: ممکن است اتفاقی در جایی افتاده باشد و من این موضوع را کتمان نمی‌کنم اما چارچوب‌بندی که ما برای حقوق ها ریختیم حتی به نوعی بود که برخی می‌گفتند کارمندان شما به خاطر این حقوق نمی‌مانند. اما حرف ما این است که مالک، کارگر است. به کسی که می‌خواهد کار کند باید از خود ایثار هم داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره عدم اجرای مصوبات تحقیق و تفحص، گفت: در این باره باید بگویم من متهم به پرونده تحقیق و تفحص شده‌ام. رئیس سازمان تامین اجتماعی وقت در دادگاه از بنده شکایت کرده و من پرونده دارم. رئیس سازمان تامین اجتماعی از وکیل ما شکایت کرده پس ما در حال پیگیری هستیم و کار را جلو می‌بریم ولی آیا من می‌توانم حکم قضایی بدهم؟ هرآنچه در توان داشتم به خرج دادم و مسئله به سمتی بوده که که حتی جای شاکی هم عوض شد و ما متهم شدیم و به دادگاه پاسخ دادیم. ما به هیچ عنوان از حقوق بازنشستگان و کارمندان عقب ننشستیم و در حال دنبال کردن موضوع هستیم.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950609000406

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار