ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لزوم ارتقای مهارت‌های فنی:

0

در گفت‌وگوی فارس با یک کارشناس بازار کار مطرح شد:

رشته‌های تحصیلی فارغ‌التحصیلان متناسب با نیازهای بازار کار نیست/ لزوم ارتقای مهارت‌های فنی.

یک کارشناس ارشد بازار کار معتقد است که دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازهای بازار کار فارغ‌التحصیلان را روانه بازار کار کنند و آموزش‌ها باید تابعی دو سویه از مهارت و اشتغال‌زایی باشد.

آرمان حاجیان‌فرد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه آموزش‌ها باید در سطح دانشگاه‌ها، توسعه اقتصادی و در سطح خانواده رفع کننده مشکل معیشت و در کل برطرف کننده معضل بیکاری باشد، اظهار داشت: هر ساله شمار بسیاری دانشجو از دانشگاه‌های فارغ التحصیل شده و به صف افراد جویای کار اضافه می‌شوند.

وی با ابراز تأسف از اینکه امروزه مهمترین هدف نظام آموزشی کشور درآمدزایی و کسب درآمد از بازار هدف خود یعنی جویندگان دانش در سطوح دانشگاهی و دانش‌آموزی است، گفت: کیفیت آموزشی دستخوش خط مشی مدیران آموزشی در جهت افزایش کمیت دانش آموختگان علی الخصوص در سطح دانشگاه‌ها است و غنای علمی فارغ التحصیلان تفاوت چندانی با قبل از ورود به عرصه دانشگاهی ندارد و به الطبع در ورود به بازارکار نمی ‌توانند، موفقیتی کسب کنند.

این کارشناس ارشد بازار کار به آمارهای موجود درباره وضعیت فارغ‌التحصیلان که از سوی روسای دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود، اشاره کرد و افزود: نیمی از از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحصیلاتشان مرتبط بازار کار نیست و بعد از فارغ‌التحصیلی باید توانایی‌های خود را ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه اشتغال‌آفرینی و مهارت آموزی حلقه فراموش شده در جریان تحصیل جوانان در دانشگاه‌هاست، گفت: آموزش‌ها باید تابعی ۲ سویه از تحصیل و همزمان با مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی باشد و گرنه مسیر باطل را طی ‌‌می‌کنیم.

حاجیان فرد تصریح کرد: بدون شک در محیط واقعی کار داشتن علم و دانش بدون بهره‌مندی از مهارت و تجربه نتیجه‌بخش نیست، چراکه کارفرمایان به افرادی نیاز دارند که فارغ‌ از تحصیلات آکادمیک در واحد تولیدی، صنعتی و دارای توانمندی‌های لازم و موثر باشند.

این کارشناس ارشد بازار کار با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که  ورود به دانشگاه‌ها ۱۴ برابر شده است، گفت: این میزان برای زنان ۲۳ برابر است اما بازار کار اشتیاقی برای پذیرش فارغ التحصیلان ندارد و آنها امروز بحرانی ترین گروه بیکار کشور هستند.

وی افزود: به همان میزان که فضای اشتغال کشور دچار تحولات اساسی نسبت به دهه‌های گذشته شده به همان میزان نیز دچار آسیب‌های جدید شده است بنابراین مسئولان عمیق‌تر به موضوع آموزش‌ها در کشور توجه داشته باشند.

این فعال بازار کار تأکید کرد: رشته های تحصیلی دانشگاهی منتخب توسط جوانان بر اساس نیازسنجی بازار کار صورت نمی‌گیرد و افراد بر اساس پارامترهای دیگری مانند علاقه شخصی، رشته دانشگاهی انتخاب می‌کنند.

وی گفت: این مسئله موجب می‌شود، درصد قابل توجهی از کارجویان در زمان جستجو برای شغل، با مشکلات جدی مواجه شوند؛ هرچند علاقه و گرایش به رشته تحصیلی سبب ایجاد انگیزه در افراد برای تحصیلات می‌شود و بدون علاقه کاری پیش نمی‌رود اما در شرایط فعلی بازار کار، باید تلفیقی از علاقه و بازار کار رشته‌ها دنبال شود.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950531000250

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار