ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تمام بنگاه‌های اقتصادی باید صورت‌های مالی‌شان را افشا کنند:

0

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تمام بنگاه‌های اقتصادی باید صورت‌های مالی‌شان را افشا کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین اولویت مجلس دهم در حوزه اقتصادی را بحث شفافیت اطلاعات اقتصادی دانست و افزود: شش هزار خیریه در کشور وجود دارد که یک صفحه کاغذ صورت مالی چاپ نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا ، محمدرضا پورابراهیمی در جمع سربازان پادگان آموزشی شهید باهنرشهر باغین ضمن تشکر ازتلاشها و زحمات فرماندهی و عقیدتی سیاسی این پادگان اظهار کرد: موضوع اخیری که در بحث حادثه سربازان پادگان صفر پنج کرمان اتفاق افتاد تمام کشور را متأثر کرد. جوانانی که در اثر یک سهل‌انگاری جان خوشان را از دست دادند وغم واندوه تلخی را برای ملت ایران و مجموعه پادگان های سراسر کشور فراهم کردند این‌ها باید تجربه‌ای باشد که دیگر شاهد چنین حوادث تلخی در کشور نباشیم.

وی با اشاره به عوامل مهم و مؤثردر رشد و شکوفایی و پیشرفت کشور افزود؛ نیروی انسانی جوان، توانمند وتحصیل کرده سرمایه های کشور محسوب می‌شوند  که می‌تواند در رشد و شکوفایی کشور اثر گذار باشند و همه ما باید در راستای ارتقای این توانمندی‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به رتبه اول پادگان آمورشی شهید باهنرشهر باغین در بحث پذیرش سرباز در کشور اظهار کرد: پذیرش تعداد زیاد از سربازان سراسر کشور در این پادگان وظیفه ما را در مقابل خدمت‌رسانی و ایجاد امکانات مناسب برای این عزیزان سنگین‌تر خواهد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از شهردار شهر باغین برای حضور در جمع سربازان و بررسی مشکل کمبود آب این پادگان تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته با مدیریت آب منطقه ای  شهرستان ظرف مدت چند روز آینده مجوز جا به جایی چاه این مرکز آموزشی صادر خواهد شد که امیدواریم به این جا به جایی مشکل کمبود آب این پادگان رفع شود.

وی با اشاره به بحث اقتصاد در فضای کشور افزود: شرایط کشور در حوزه اقتصاد بسیار خاص و یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصادی در کشور طی سال‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به عوامل متعددی درباره شرایط اقتصادی نیز گفت: اولین موضوع ساختار اقتصادی کشور است که از اوایل انقلاب به دلیل اتکا به درآمدهای نفتی کشور را با درآمد نفت اداره می‌کردیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان این‌که «کشورهایی که اقتصاد آن‌ها با بودجه نفتی کار می‌کند از افزایش یا کاهش قیمت نفت تاثیر می‌پذیرند» گفت: باید درآمد کشور را از بودجه نفتی خارج کنیم. مشکل ساختاری یعنی وابستگی درآمد به نفت که چالش اصلی اقتصاد ما وابستگی بودجه به نفت می‌باشد و اگر فروش نفت دچار مشکل شود، درآمد کشور دچار مشکل خواهد شد.

وی میانگین متوسط اتکا بودجه عمومی به نفت از قبل و بعد از انقلاب را ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: امسال برای اولین بار در کشور سهم نفت در اقتصاد به کمتراز ۳۰ درصد در چند سال اخیر رسید که این بزرگترین موفقیت نظام جمهوری اسلامی برای جدا شدن از یک ساختار  نامناسب است.

وی تحریم‌ها را دومین موضوع اثر گذار در اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: دشمنان با تمام وجود در مقابل نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند نباید نگاه به لبخند دشمنان کرد.

پورابراهیمی با تشکر از  رئیس دستگاه دیپلماسی کشور و هیات مذاکره کننده  هسته‌ای هم افزود: علی الرغم تمام تلاش شبانه‌روزی و فشار های که به هیات مذاکره کننده هسته‌ای آمد کشور ما به تمام تعهدات خود در بحث برجام پایبند و وفادار بود اما طرف مقابل تعهدات خود را اجرایی نکرده است.

وی سوء مدیریت و فساد اقتصادی در کشور را یکی دیگر از عوامل مهم شرایط نامناسب اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: بی‌کفایتی برخی از مدیران به ویژه مدیران اقتصادی و فسادی که در مجموعه‌های مختلف کشور بوجود آمده باعث سستی ستون‌های نظام خواهد شد که باید برای این موضوع فکر جدی کرد. برای ۵۰۰ هزار تومان وام قرض الحسنه برای افراد مراجعه کننده به دفتر بنده باید از بانک خواهش کنیم تا سهمیه بگیریم اما بعضی ها وام ۵۰۰ میلیونی با سود ۴ درصد می‌گیرند و این برای ما قابل قبول نیست.

وی با اشاره به کافی نبودن حرکت‌های شروع شده در مسیر مبارزه با فساد اقتصادی خاطرنشان کرد: جریان مواجه با فساد اقتصادی با رویکرد درمان نیست، بلکه با رویکرد پیشگیری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین اولویت مجلس دهم در حوزه اقتصادی را بحث شفافیت اطلاعات اقتصادی دانست و افزود: شش هزار خیریه در کشور وجود دارد که یک صفحه کاغذ صورت مالی چاپ نمی‌کنند

وی در پایان با مثبت ارزیابی کردن چشم‌انداز آینده اقتصادی کشور افزود:  بدون شفافیت اطلاعات در اقتصاد کشور مبارزه با فساد امکان‌پذیر نیست.  تمام بنگاه‌های اقتصادی مکلف هستند صورت‌های مالی خودشان را افشا کنند.

منبع : http://www.isna.ir/news/95050103713

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار