ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

احیای سازمان مدیریت دوام نیاورد:

0

فارس گزارش می‌دهد:

احیای سازمان مدیریت دوام نیاورد/ بازگشت به قانون اساسی پس از ۱۷ سال.

احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که جزء وعده‌های ۱۰۰ روزه رئیس جمهور بود، حالا در دومین سال خود دوام نیاورده و با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به دو سازمان امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه تجزیه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس مصوبه اخیر شورای عالی اداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بار دیگر دست‌خوش تحول شده و قرار است از دل آن دو سازمان مجزا به نام «امور اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» متولد شود.

کمتر از ۲ سال از تحولات و احیاء مجدد سازمان مدیریت در دولت یازدهم می‌گذرد که جزء وعده‌های ۱۰۰ روزه رئیس جمهور بود، اما به نظر می‌رسد جرقه فیش‌های حقوقی و پاداش‌های کلان منجر به نمایان شدن نقصان و ضعف‌های نظام اداری شده تا پس از ۱۷ سال تجربه ساختارهای متفاوت، دولت به فکر احیای نظر صریح اصل ۱۲۶ قانون اساسی باشد.

اصل ۱۲۶ قانون اساسی به صراحت تاکید می‌کند: رییس جمهور مسوولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیما بر عهده دارد و می‌تواند اداره آنها را به عهده دیگری بگذارد.

با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر ممنوعیت تشکیل سازمان جدید در دولت، فارغ از اینکه شورای عالی اداری صلاحیت تشکیل دو سازمان مجزا را دارد یا خیر؛ رویکرد تجزیه یا تفکیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده که از اهمیت و کارکردی بالاتر از منطق احیای سازمان توسط مسئولان داشته است، زیرا برای اولین بار در طول انقلاب اسلامی یک دولت دوبار برای سازمان مدیریت با ۱۸۰ درجه تغییر، تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش فارس، ایجاد و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای اولین بار به مصوبه شورای عالی اداری در اسفند سال ۱۳۷۸ باز می‌گردد، زمانی که ۲ سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه ادغام شدند و عملاً تشکیلات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از سال ۷۹ شروع به کار کرد.

این سازمان تا سال‌ها به فعالیت خود ادامه داد، اما با روی کار امدن دولت نهم عملاً پس از ۸ سال از مصوبه تشکیل سازمان به دستور رئیس جمهور و به دلایل مختلف، مجدداً تفکیک و این بار به دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تغییر نام داد، تا هرکدام بخشی از وظایف محوله را بر عهده بگیرند.

آن زمان با این استدلال که سازمان مدیریت کمکی به دولت نکرده و مانع تسریع در امور جاری کشور است، علاوه بر آن گفته شد، رئیس جمهور از اختیارات قانونی خود برای این سازمان در قالب دو معاونت برنامه‌ریزی کرده است.

با این حال منتقدان به این شیوه کار ایراد گرفته و از فروپاشی نظام یکپارچه مدیریت و برنامه‌ریزی انتقاد می‌کردند.

با روی کار آمدن دولت یازدهم یکی از وعده‌های ۱۰۰ روزه رئیس جمهور احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود و این بار روحانی براساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی در دی‌ماه سال ۹۳ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان را ادغام و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور احیا کرد.

مسئولان سازمان مدیریت قطعا می‌توانند راجع به این ابهامات و مسائل شفاف سازی مناسبی انجام دهند.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950503000811

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار