ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بسیج در سنگر مبارزه با مفاسد اقتصادی:

0

/یادداشت/ محمد اسماعیلی دهقی

بسیج در سنگر مبارزه با مفاسد اقتصادی.

هم اکنون وقت آن رسیده است تا یکبار دیگر با استفاده از ظرفیت قدرتمند و بی همتای نیروی مقاومت بسیج سازوکاری را فراهم نماییم تا از توان این سرمایه و این لشگر مخلص خدا برای از هم پاشیدن زنجیره مفاسد اقتصادی کمک بگیریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی با عنوان «بسیج در سنگر مبارزه با مفاسد اقتصادی» به شرح ذیل است:

در اهمیت بحث مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی کافی است مروری  بر سفارشات بنیان گذار انقلاب اسلامی  حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و همچینین رهنمود های مقام معظم رهبری در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب داشته باشیم تا به خوبی درک کنیم  که اگر مبارزه با مفاسد اقتصادی  به نحو مطلوب و مقتضی صورت نپذیرد چگونه درخت تنومند انقلاب از درون دچار پوسیدگی و اضمحلال می شود.
متاسفانه در شرایطی هستیم که افراد و جریان های آلوده به رانت های مختلف با ریشه دواندن در سازمان ها و ادارات توانسته اند زردی و رنجوری را بر رخساره انقلاب نمایان کنند و موجبات نگرانی و رنجش خاطر دلسوزان را فراهم نمایند در این راستا افشای فیش های نجومی تنها بخش کوچکی از مفاسد و زیاده خواهی این افراد محسوب می‌شود که شاید مصداق مشتی باشد از خروارها .
به نظر می رسد هم اکنون وقت آن رسیده است تا یکبار دیگر با استفاده از ظرفیت قدرتمند و بی همتای نیروی مقاومت بسیج سازوکاری را فراهم نماییم تا از توان این سرمایه و این لشگر مخلص خدا برای از هم پاشیدن زنجیره مفاسد اقتصادی کمک بگیریم.
سابقه درخشان بسیج در عرصه های گوناگون این حقیقت را به اثبات رسانده است که هرکجا این نیروی مردمی وارد عمل شده است کارنامه ای درخشان و مثال زدنی از خود بر جای گذاشته است واین کارنامه درخشان ثمره خلوص نیت و همت والایی است که در ضمیر این نیروی مردمی به ودیعت گذاشته شده است.
جای بسی خوشحالی است که امروزه در هر سازمان و اداره دولتی پایگاه نیروی مقاومت بسیج وجود دارد و این پایگاه های هر چند کوچک می توانند با اندک توجه و تدبیری به مرکزی فعال و موثر برای مقابله یا پیشگیری از ارتکاب  جرائم اقتصادی و تخلفات مالی شوند.
بر اساس آنچه که آمارها نشان می دهد و همچنین با توجه به اعلام نیازمسئولین  دستگاه های نظارتی برای کمبود نیروی انسانی لازم برای کنترل و نظارت بر مراکز و شریان های مبادلات مالی و اقتصادی کدام نیرو و کدام سازمان میتواند نسبت به نیروی مقاومت بسیج ارجحیت داشته باشد؟
شایان ذکر است مبارزه و مقابله با جریان های فاسد نیازمند شاخص ها و ویژگی های خاصی است که تمامی این ویژگی ها در نیروهای مخلص و متعهد بسیج وجود دارد و شاید بتوان گفت از هم گسیختن تارهای به هم تنیده شده در برخی از باند های فسادجایگاه ها جز به مدد بازوان پرتوان بسیج امکان پذیر نخواهد بود .
طبیعی است  کسانی که در گذشته در بزنگاههای مختلف طعم ضربه های سنگین بسیج را چشیده اند هم اکنون نیز به آسانی تسلیم ورود نیروی بسیج به این عرصه پیکار نخواهند شد و با کارشکنی و سخن پراکنی حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از  ورود بسیج به عرصه مقابله با مفاسد اقتصادی به عمل خواهند آورد و این وظیفه دلسوزان انقلاب را سخت تر می کند تا تلاش کنند مسیر ورود این نیروی مردمی را برای حضور در این میدان فراهم اورند.
ناگفته نماند که در سالهای گذشته در برخی از ادارات و سازمان ها به دلیل سبک شمردن جایگاه بسیج و نگاه مناسبتی به بسیج , بعضا و نادر افرادی منصوب شده اند که به لحاظ سطح دانش حرفه ای و توان مدیریتی از ظرفیت های مناسبی برخوردار نباشند ولی این انتصاب ها تاثیری در صورت مسئله ندارد و نیروی مقاومت بسیج می تواند این مشکلات را با برگذاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و تربیت نیروهای متخصص به اسانی مرتفع نماید.

منبع :http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/04/30/1135849

شناسه خبر: ۱۱۳۵۸۴۹ سرویس: سیاسی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار