ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اگردرآمدهای تامین اجتماعی در گذشته حیف و میل نمی شد، امروز وضعیت بهتری داشتیم:

0
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست مدیران تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی استان فارس:

اگردرآمدهای تامین اجتماعی در گذشته حیف و میل نمی شد، امروز وضعیت بهتری داشتیم.

در ششمین روز هفته تامین اجتماعی نشست مشترک مدیران تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی این سازمان با حضور نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مسعود رضایی؛ نماینده مردم شیراز در نشست مشترک مدیران تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی این سازمان در استان فارس گفت: اگر درآمدهای تامین اجتماعی در سال های گذشته حیف و میل نمی شد، بی شک امروز دست اندرکاران این سازمان بهتر می توانستند انجام وظیفه کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نگاه به عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نباید احساساتی باشد و باید ضمن پرهیز از رویکرد استانی و منطقه ای به این موضوع، این گونه نباشد که تنها نقاط ضعف و یا فقط نقاط قوت دیده شود.
رضایی، همچنین نگاه به سازمان تامین اجتماعی به عنوان حیاط خلوت دولت ها را عامل ایجاد آسیب در این سازمان و عدم رضایت برخی از مردم دانست و گفت: چرا برخی به تامین اجتماعی به عنوان کیسه ای که برای آنها دوخته شده است نگاه می کنند؟
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رعایت جایگاه کارفرمایان و پرهیز از اجحاف به کارگران تاکید کرد و گفت: امروز در کشورهای پیشرفته همان رویکردی که نسبت به منافع کارفرمایان وجود دارد به منافع کارگران هم این دیدگاه اعمال می شود و در این مورد اجحافی به آنها نمی شود.
وی گفت: اگر امروز در جامعه پرداخت حقوق بیمه ای و مالیاتی را مانند عبادت ها واجب می دانستیم، مشکلات و معضلاتی مانند بیکاری نداشتیم و با سرمایه گذاری درآمدهای این دو بخش می توانستیم در جامعه شغل ایجاد کنیم.
مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس نیز در این نشست از اجرایی شدن طرح بخشودگی ١٠٠ درصدی جرائم کارفرمایان خوش‌حسابی که به‌دلایلی پرداخت حق بیمه کارگاه‌های آنان به تعویق افتاده است خبر داد وگفت: کارفرمایانی که سوابق آنان نشان‌دهنده خوش‌حسابی است و طی ماه‌های اخیر به‌دلایل مختلف و موجهی پرداخت حق بیمه کارگاه‌هایشان با تاخیر مواجه شده است، می‌توانند با مراجعه به شعب این سازمان از طرح بخشودگی جرائم استفاده کنند.
عبدالکریم نباتی تصریح کرد: این دسته از کارفرمایان تنها تا ٢۶ شهریورماه امسال فرصت خواهند داشت که با مراجعه به شعب تامین اجتماعی، نسبت به استفاده از مزایای طرح بخشودگی جرائم اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به همراهی سازمان تامین اجتماعی با کارگروه رفع موانع تولید در استان فارس برای حل مشکلات صنایع دچار رکود یا توقف، گفت: با توجه به اینکه بدهی برخی از واحدهای صنعتی استان فارس در مرحله اجرا قرار دارد و سازمان در این مرحله می‌تواند براساس قانون مطالبات را از حساب کارفرمایان برداشت کند، ما آماده همکاری با کارفرمایان کارگاه‌های بالای ١٠٠ نفر بیمه شده هستیم تا برداشت از تسهیلات حمایتی واریزی به حساب آنان انجام نشود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس در ادامه حجم مطالبات این سازمان از دستگاه‌های دولتی در کشور را ١٠٠ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد درآمد هزینه‌ای و خدماتی است نه یک سازمان حمایتی.
نباتی اجرایی شدن طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه‌شدگان را گامی اساسی در جهت بهبود خدمات ارزیابی و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در بعد کمی منجر به آزادشدن ١٣٢ هزار مترمربع فضای اداری و آزاد شدن حدود هزار نفر نیروی انسانی در سطح کشور خواهد شد.
مدیرکل تامین اجتماعی تاکید کرد: قطعا این سازمان می‌تواند نیروهای انسانی آزاد شده را در بخش‌های دیگر سازمان به‌کارگرفته و از توان آنان بهره‌مند شود.
دکتر محمدرضا افشاری‌فر معاون مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس نیز در این نشست گفت: نقشه ساخت بیمارستان ٣١٣ تختخوابی تهیه و ایرادات و اشکالات موجود رفع شده و به تایید مراجع نیز رسیده است.
وی با بیان اینکه بخش درمان هدایت و راهبری و ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را عهده‌دار است، گفت: این خدمات به ٢ طریق مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان ارائه شده و می‌شود.
دکترافشاری‌فر با اشاره به فعالیت ١۶ مرکز ملکی، تامین اجتماعی در بخش درمان فارس، گفت: تمام خدمات ارائه شده به بیمه شدگان اجباری این سازمان، رایگان است و سال گذشته بیش از ٣ میلیون مراجعه در بخش سرپایی به مراکز ملکی سازمان را ثبت کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه هر بیمه شده در فارس سال گذشته حداقل یک‌بار به مراکز ملکی تامین اجتماعی مراجعه داشته است، گفت: در بخش سرپایی و درمانگاهی روزانه بالغ بر ١۵٠٠ مراجعه به بیمارستان شهیددکتر بهشتی شیراز ثبت شده است.
دکترافشاری‌فر با اشاره به ثبت ٢٣ هزار مورد بستری و انجام ١٢ هزار عمل جراحی برای بیمه‌شدگان استان فارس، گفت: سال گذشته بالغ بر ۶٠٠ عمل جراحی قلب در بیمارستان شهید بهشتی و به شکل رایگان انجام شده است حال آنکه هزینه این عمل در بخش خصوصی بین ٢٢ تا ٢۵ میلیون تومان محاسبه و دریافت می‌شود.
وی از انجام بیش از ۶٠٠ عمل سنگ‌شکن در سال گذشته خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت خوب جامعه کارگری، اغلب بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی(شیراز) بهسازی یا نوسازی شده است که اگر این اقدام انجام نمی‌شد، قادر به ارائه خدمات نبودیم.
معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس ضریب اشغال تخت در تنها بیمارستان این سازمان در شیراز را ٨۵ درصد عنوان و اضافه کرد: از اقدامات خوب این بیمارستان انجام عمل تعویض مفصل است که سال قبل ٣۶٠ مورد جراحی انجام شده است که هر جراحی در بخش خصوصی بین ١٨ تا ٢٣ میلیون تومان هزینه دارد.
وی از آماده شدن درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مرودشت برای بهره‌برداری خبر داد و گفت: طی روزهای آینده درمانگاه‌های لامرد و استهبان به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان امسال امیدواریم درمانگاه‌ نورآباد، داراب و سپیدان نیز به مراحل نهایی نزدیک شود.
دکتر افشاری انجام درمان غیرمستقیم را به‌معنای مراجعه بیمه شده به مراکز بهداشتی و درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی دانست و گفت: هم اینک ٢۴٠٠ مرکز در استان فارس طرف قرارداد تامین اجتماعی است که برای سال گذشته در این بخش ٧ بار مراجعه برای هر بیمه شده را ثبت کرده‌ایم.
وی با تصریح اینکه سال گذشته در بخش درمان غیرمستقیم ٨٢٠ میلیارد تومان هزینه از سوی تامین اجتماعی فارس انجام شده است، گفت: مجموع هزینه‌های انجام شده این بخش در درمان مستقیم و غیرمستقیم بالغ بر ٩٧٠ میلیارد تومان بوده است.
معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس گفت: برای سال ٩۵ در فارس هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار بخش درمان پیش‌بینی شده است.
مهندس رازقی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز در این نشست گفت : یکی از مشکلات آتی صندوق های بازنشستگی مخصوصا صندوق تامین اجتماعی بحران تامین منابع آتی آن برای اجرای تعهدات است.
وی علت اساسی این بحران را حذف اصل سه جانبه گرایی وتغییر اساسنامه تامین اجتماعی در سالهای گذشته برشمرد و گفت :منابع تامین اجتماعی بیت المال نیست بلکه حق الناس است و دست اندازی در آن طبق فتاوای مراجع حرام است.

منبع : http://www.tamin.ir/News/Item/29440/2/29440.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار