ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پرداخت‌های نجومی برخی‌ دولتی‌ها از نبود نظارت نشأت می‌گیرد:

0

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری در گفت‌وگو با فارس:

پرداخت‌های نجومی برخی‌ دولتی‌ها از نبود نظارت نشأت می‌گیرد/ حقوق ۲۰۰ کارگر برابر با فیش یک‌مدیر دولتی!

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه دریافت حقوق‌های نجومی نوعی تاراج بیت‌المال است و از نبود نظارت بر فعالیت‌های مدیران نشأت می‌گیرد، گفت: حقوق ماهانه برخی مدیران دولتی برابر با حقوق ماهانه ۲۰۰ کارگر به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان است.

غلامرضا عباسی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه پدیده اخیر فیش‌های نجومی نه تنها جامعه بزرگ کارگری بلکه ملت ایران را رنجیده خاطر کرده است،‌اظهار داشت:‌ زمانی که حداقل دستمزد کارگران به طور قطره‌چکانی تعیین می‌شود و حداقل دستمزد ۸۱۲ هزار تومان است،‌مدیران دولتی با چه وجدانی برای خود حقوق‌های چند صد میلیونی تعیین می‌کنند.

وی افزود: وضعیت اخیر حقوق‌های دریافتی مدیران دولتی جامعه کارگری را دچار استرس و نگرانی کرده است چرا که با وجود عدم افزایش دستمزد کارگران پرداختی‌های بسیار بالا به مدیران بانک‌ها دیده می‌شود.

عباسی با اشاره به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطر نشان کرد:‌ امسال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده و همزمانی آن با پرداخت‌های حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی چهره خوبی ندارد و یک نوع بدبینی در جامعه ایجاد کرده است.

این نماینده کارگری با بیان اینکه جامعه کارگران ایران خواستار مقابله جدی قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی با پدیده پرداخت‌های نجومی و تاراج بیت‌المال از سوی مدیران دولتی است،‌ گفت: عزل مدیران عامل بانک‌ها از جمله بانک رفاه کارگران اقدام بسیار مثبتی بود اما به تنهایی این اقدام کافی نیست و باید قوه قضائیه و مجلس برای رفع این بدبینی در جامعه اقدامات جدی انجام دهند و با آنها برخورد کنند.

عباسی گفت:‌ مدیران هر چه که دلشان می‌خواست برای خود برمی‌دارند در حالی که اگر این دریافتی‌ها به بنگاه‌های تولیدی اختصاص پیدا می‌کرد مشکلات بسیاری از کارگران و سرمایه در گردش تولیدکنندگان برطرف می‌شد،‌بنابر این عدم توجه به وضعیت رکودی بنگاه‌ها با پرداخت‌های نجومی به حساب‌های شخصی‌شان نشان از توجه به منافع شخصی به جای منافع عمومی است.

وی در پاسخ به این سؤال که پرداخت‌های نجومی به مدیران دولتی از کجا نشأت می‌گیرد، گفت: این موضوع نه تنها بدبینی در جامعه ایجاد کرده بلکه از عدم نظارت نشأت می‌گیرد و اینکه حقوق‌های آنچنانی نوعی تاراج بیت‌المال است.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری تأکید کرد: از میان مدیران با دریافت‌های بالا تنها نام ۴ یا ۵ نفر از آنان افشا شده که این موضوع باید در سطح کشور فراگیر باشد و در برخورد با آنان لحظه‌ای درنگ نشود تا اینکه بدبینی ایجاد شده رفع شود.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950412000491

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار