ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برنامه دولت برای افزایش حقوق سال آینده چیست؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برنامه دولت برای افزایش حقوق سال آینده چیست؟

با نزدیک شدن به ارائه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس، بار دیگر و به رسم هر سال صحبت از تعیین حقوق سال آینده شده است. آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته برنامه دولت افزایش حقوق نیست بلکه می‌خواهد قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با نزدیک شدن به تقدیم بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس و به رسم هر سال صحبت از میزان افزایش دریافتی کارمندان و کارگران نیز می‌شود.

سال گذشته حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها ۲۵ درصد افزایش یافت. اما حالا به نظر می‌رسد دولت قصد دارد نسبت به سال گذشته افزایش حقوق کمتری را برای آنها در نظر بگیرد.

افزایش پلکانی حقوق در سال ۱۴۰۱؟

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته: «دولت به جای افزایش غیرواقعی حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد. این روش بهتر از آن است که ۲۰ درصد حقوق را بالا بردند و ۳۰ درصد بر تورم کشور افزودند.»

پیش از این نیز حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفته بود: «نظر دولت افزایش ۱۰ درصدی و پلکانی حقوق کارمندان در سال آینده است که ممکن است در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس تایید شده یا اینکه بر اساس شرایط تغییر کند.»

او همچنین گفته بود: «دولت اعلام کرده حقوق کارمندان میانگین ۱۰ درصد و به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند بدان معنا که ممکن است حقوق فردی ۳۰ درصد و حقوق فرد دیگری ۵ یا ۱۰ درصد اضافه شود.»

همه اینها در شرایطی است که بر اساس داده‌های مرکز آمار، نرخ تورم سالانه آبان ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴۴,۴ درصد رسیده است. اگرچه افزایش حقوق باید متناسب با تورم باش. حاجی بابایی پیش از این در این مورد گفته بود اینکه دولت اعتبار لازم را دارد یا نه در بودجه اعلام می‌کند.

بهترین راهکار مهار تورم است

همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این گفته بود قرار است حقوق کارکنان دولت به صورت پله‌ای افزایش پیدا کند و بالاترین میزان افزایش حقوق ۳۰ درصد است. بر اساس این گفته میرکاظمی ممکن است حقوق کارگران ۳۰ درصد بیشتر شود.

تجارت‌نیوز در گزارشی به افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را در این مورد می‌خوانید.

«اگر واقعا در عمل اینکار را درست انجام دهند مشکلی نیست، نه اینکه اول بسمه الله آب، برق، گاز، تلفن و بلیت حمل و نقل عمومی و… را گران کنند.»

«شبی ده میلیون تومان به قیمت ماشین اضافه می‌شود. شب که مردم خواب هستند قیمت دلار بالا می‌رود. الان که آخر سال است می‌خواهید با چندرغاز افزایش حقوق تورم را کاهش دهید!»

«بهترین راهکار مهار تورم است نه افزایش حقوق.»

«اگر حقوق من به عنوان یک مستمری‌بگیر تامین اجتماعی که دریافتی‌ام ۳/۵۰۰ هست ۵۰٪ اضافه شود، با این تورم‌ و گرانی سرسام آور دارو چکار می‌توانم بکنم؟»

«همیشه زمان افزایش حقوق کارگر که می‌رسد یاد مهار تورم می‌افتند. چون کافرمای واقعی خودشان هستند، هرساله نهایتا دولت به نفع کارفرما عمل می‌کند و کارگر بدون حامی با جیب خالی ادامه می‌دهد.»

«افزایش حقوق در سال یک بار اما تورم هر روز در حال افزایش است. پس به نظرم تورم خیلی به افزایش حقوق ربطی ندارد.»

«باید تورم منفی باشد که قدرت خرید افزایش پیدا کند. الان که تورم بالای ۴۰ درصد است حقوق‌ها اگر ۴۰ درصد زیاد شود، قدرت خرید ثابت می‌ماند بدتر نمی‌شود.»

«تنها کارگر است که در حال نابود شدن است و کسی به فکر این قشر مظلوم نیست.»

«با این کار تورم مهار نمی‌شود. مگر از اول سال که تورم ۴۵/۹ درصد تا آخر تابستان اعلام شد، افزایش حقوق صورت گرفت؟»

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار