ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ابتدا بی‌اثر کردن همسان‌سازی و تلاش برای فروش بانک رفاه، حالا اصلاح قانون کار:

0

یک فعال کارگری مطرح کرد؛

ابتدا بی‌اثر کردن همسان‌سازی و تلاش برای فروش بانک رفاه، حالا اصلاح قانون کار.

مازیار گیلانی نژاد تصریح کرد: برخی ابتدا همسان‌سازی بازنشستگان را در مجلس بی‌اثر کرده آنگاه به سراغ بانک رفاه رفته تا آن را در بورس به ثمن بخس بفروشند و حالا به دنبال اصلاح قانون کار به نفع مافیای نذر اشتغال هستند.

مازیار گیلانی نژاد (فعال کارگری) در ارتباط با طرح الحاقی نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون کار با هدف به رسمیت شناختن مزد توافقی، به خبرنگار ایلنا گفت: نمایندگان مجلس در اقدامی چند وجهی، دستاوردهای کارگران را نشانه گرفته و برای خشنودی سیاستگذاران نئولیبرالی، حمله به این دستاوردها را آغاز کرده‌اند. ابتدا همسان‌سازی بازنشستگان را در مجلس بی‌اثر کرده آنگاه به سراغ بانک رفاه رفته تا آن را در بورس به ثمن بخس بفروشند و حالا به دنبال اصلاح قانون کار به نفع مافیای نذر اشتغال هستند.

وی افزود: قانون کاری که در همه جهان به حمایت از کارگران می پردازد؛ در کشور ما با تلاش سالیانِ دست راستی‌ها، توسط بخشنامه‌های متعدد به کناری گذاشته شده و حالا باید اصل آن را با نابودی ۸ ساعت کار، کم اثر کردن بیمه تامین اجتماعی توسط تبدیل دفترچه‌های بیمه به ورق پاره، لغو حداقل دستمزد و فرستادن کارگران به بیمه‌های خصوصی، از میان بردارند، نقطه پایانی به حقوق کارگران نهاده و آنان را به سمت بیگاری و استثمار سوق دهند.

گیلانی نژاد با بیان اینکه چند سالی است سودجویانِ به اصطلاح «خیریه اشتغال» با به‌کارگیری ظالمانه معلولین، زنان سرپرست خانوار و همه کسانی که سیاست‌های نئولیبرالی فقیرترشان کرده، ساز لغو حداقل دستمزد را می‌زند. با همراهی چند نماینده این جسارت را پیدا کرده که با مشورت‌های ضدکارگری خود طرح اصلاح قانون کار را در مجلس کلید بزند. اینها از آن چنان قدرتی برخوردار شده‌اند که در جریان تعیین دستمزد کارگران مداخله می‌کنند و همه چیز را زیر سلطه دارند.

به گفته وی، اگر نمایندگان مجلس این طرح ضد کارگری را پس نگیرند و همچنان به دنبال تصویب آن باشند، با اعتراض شدید کارگران در حوزه‌های انتخابیه مواجه خواهند شد چراکه کارگران هرگز اجازه دست‌درازی آشکار و صریح به حقوق اولیه‌ی خود را نمی‌دهد و با تمام توان مقابله خواهد کرد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار